دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
پیگیر وعده «صمت» هستیم

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بعد از گذشت بیش از یک‌ماه از اعلام خبر تأمین ۲۰۰ خودرو برای تجهیز ناوگان کتابخانه سیار کشور تأکید کرد: در حال پیگیری هستیم تا این خودروها به ناوگان کتابخانه سیار کشور اضافه شود.

مهدی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با تاکید بر جایگاه کتابخانه سیار در موضوع کتابخوانی گفت: آنچه به‌طور متمرکز قرار است درکل کشور پیگیری شود این است که با دستور رئیس‌جمهور ۵۰۰ دستگاه کتابخانه سیار به ناوگان این خودروها در کشور و مناطق عشایری و دورافتاده افزوده خواهد شد؛ همچنین ۲۰۰ دستگاه کتابخانه سیار قرار است به همت وزارت صمت تأمین شود. در حال پیگیری هستیم تا این خودروها به ناوگان کتابخانه سیار کشور اضافه شود.

وی با بیان اینکه در استان‌های مختلف کشور، دوستان از محل بودجه تملک و دارایی می‌توانند نسبت خرید و ایجاد کتابخانه سیار اقدام کنند، گفت: اخیراً طی سفرهای استانی دیدم که در استان همدان، یک خودرو و در استان فارس دو دستگاه خودرو برای کتابخانه سیار خریداری شده است.

رمضانی درباره ساخت کتابخانه فیزیکی عنوان کرد: وظیفه ایجاد کتابخانه ثابت و فیزیکی با دستگاه اجرایی کشور است و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این بخش صرفاً بهره‌بردار است؛ البته درحال پیگیری موضوع ساخت کتابخانه‌ها در دولت نیز هستیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره ۱۰ پیشنهاد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای افزایش دسترسی به کتاب و کتابخوانی به هیئت‌دولت اظهار کرد: رئیس جمهور سال گذشته در تالار وحدت برای دسترس‌پذیر کردن کتاب در جامعه و خانواده‌ها، به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دستوراتی را دادند و براساس این دستور قرار شد، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اقداماتی را صورت دهد.

رمضانی درباره جزئیات این طرح افزود: پیرو این دستور ۱۰ پیشنهاد برای دسترسی آسان‌تر به کتاب از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مطرح شد، این پیشنهادات بعد از ارجاع به هیئت‌دولت، مورد موافقت رئیس‌جمهور قرار گرفت و کار کارشناسی روی آن انجام شد. این مصوبات تقدیم کمیسیون فرهنگی دولت شده تا در مسیر تصویب و تایید هیئت‌دولت قرار بگیرد. این مصوبات اکنون روند اجرایی شدن را طی می‌کند.


به گزارش ایبنا؛ نزدیک به ۵۰۰ طرح ناتمام در حوزه کتابخانه‌های عمومی در کشور وجود دارد که حدود ۱۰۰ پروژه از این طرح‌های عمرانی بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اخیراً در حاشیه جلسه هیئت‌دولت از دستور رئیس‌جمهور به‌مناسبت هفته کتاب خبر داد. براساس این دستور، قرار است همه طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی کتابخانه‌های سراسر کشور ازسوی سازمان برنامه و بودجه، تأمین اعتبار شود.

پیش‌تر نیز در آیین انتخاب و معرفی هشتمین پایتخت کتاب ایران، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پیگیری برای تأمین ۲۰۰ خودرو از سوی وزارت صمت با هدف تجهیز ناوگان کتابخانه‌های سیار کشور خبر داده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها