چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
کتاب «پوشاک اقوام گلستانی در عروسی» روانه بازار نشر شد

گلستان- کتاب «پوشاک اقوام گلستانی در عروسی؛ گنجینه ناتمامی از میراث فرهنگی ناملموس» به قلم سمانه شهری نژاد بر روی پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، کتاب «پوشاک اقوام گلستانی در عروسی؛ گنجینه ناتمامی از میراث فرهنگی ناملموس» به قلم سمانه شهری نژاد و به همت انتشارات ورکان در ۱۶۷ صفحه مصور رنگی و قطع رقعی روانه بازار شد.

کتاب در چهار فصل با محوریت معرفی استان گلستان، پوشاک بومی و محلی اقوام در عروسی همراه با دستاوردهای پژوهشی و پیوست‌ها تشکیل شده است و می‌کوشد تا با معرفی باورها، رسوم ازدواج در بین اقوام بومی و محلی استان گلستان، به مهم‌ترین مفهوم اجتماعی، یعنی خانواده و امر ازدواج بپردازد.

مؤلف در این مجموعه سعی کرده است با معرفی مراحل مختلف عروسی در بین اقوام بومی ساکن در استان گلستان، عناصر وابسته به آن را از بُعد فرهنگی بررسی و تحلیل کند.

در این بین پوشاک به‌عنوان بخش مهمی از فرهنگ جوامع در این زیست‌بوم مورد تحلیل و بررسی قرارگرفته است.

همچنین این کتاب می‌کوشد به نگرش علاقه‌مندان به ابعاد اجتماعی و فرهنگی و البته دانشجویان از منظر هنری- فرهنگی ژرفا ببخشد و شناخت آن‌ها را از میراثِ فرهنگیِ ناملموس (پوشاک محلی و باورهای آن در ازدواج) را ارتقا دهد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عین الله تاجیک IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    با سلام خبرنگار محترم اگر شناسنامه کتاب را نگاه می کرد متوجه می شد که ناشر کتاب انتشارات ورکان به مدیریت عین الله تاجیک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها