شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
«شادترین کودکان دنیا» در کتابفروشی‌ها

کتاب «شادترین کودکان دنیا» نوشته رینا می اکاستا و میشل هَچسن با ترجمه سیده‌سمانه سیدی به تازگی از سوی نشر هونار روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «شادترین کودکان دنیا» درواقع کشف اسرار والدین هلندی است؛ پدران و مادرانی که شادترین کودکان دنیا را تربیت می‌کنند!

پدر و مادرهای مضطرب! برایتان مژده‌ای داریم؛ آرام باشید! جایی را تصور کنید که بچه‌ها بدون مراقبت بازی می‌کنند، تکلیف انجام نمی‌دهند، فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده زیادی ندارند و… با وجود همه این‌ها، رتبه اول دنیا در شادی و تحصیل را از آن خود می‌کنند. این محل یک رؤیا نیست؛ کشور هلند است!

رینا می اکاستا و میشل هچسن- که به ترتیب آمریکایی و انگلیسی هستند و هر دو با مردانی هلندی ازدواج کرده‌اند و بچه‌هایشان را در هلند بزرگ می‌کنند- از رازهایی پرده بر می‌دارند که بچه‌های هلندی را اینقدر شاد و متعادل کرده است. آیا مرخصی گرفتن‌های پدرها برای کمک به مادرها مؤثر است؟ یا خوردن شکلات برای صبحانه؟ یا عادت هر روزه دوچرخه‌سواری به هر جایی؟ این راز هر چه باشد، تمام خانواده‌های هلندی از مزایایش بهره‌مند می‌شوند؛ از نوزادان که ۱۵ ساعت در روز می‌خوابند تا والدین که از تعادلی بین کار و زندگی برخوردارند که بیشتر آمریکایی‌ها آن را فقط در رؤیا می‌بینند.

یونیسف در سال ۲۰۱۳ درباره این کتاب گفته است: «همان‌طور که کاستا و هچسن از همسایه‌های هلندی‌شان درس می‌گیرند، این موضوع روشن می‌شود گاهی بهترین کاری که می‌توانیم به عنوان پدر یا مادر انجام بدهیم… کمتر انجام دادن است!»

در روزنامه ساندی تایمز درباره این کتاب نوشته‌اند: «صریح و دقیق… این اثر یکی از برانگیزنده‌ترین کتاب‌های بچه‌داری است که در سال گذشته اتفاقی به دستمان رسید.»

در قسمتی از متن کتاب می‌خوانیم:

«از بین تمام تصمیم‌هایی که باید در مورد تربیت بچه‌ها بگیریم، انتخاب یک مدرسه گویا یکی از اساسی‌ترین آنهاست. در آن زمان، هیچ چیز در زندگی مهم‌تر از تحصیل فرزندتان به نظر نمی‌رسد. دوستانم در لندن به من می‌گویند که جو سنگینی بر گفتگوهای مهمانی‌هایشان حاکم است؛ چون هیچ‌کس تابحال مطمئن نشده که تصمیم درستی گرفته، چه مدرسه خصوصی را انتخاب کرده باشد و چه مدارس دولتی.».

نشر هونار کتاب «شادترین کودکان دنیا» نوشته رینا می اکاستا و میشل هَچسن را با ترجمه سیده‌سمانه سیدی در ۲۳۰ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و به بهای ۲۱۵ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط