یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
هفته فرهنگی همدان در بنیاد ایران شناسی برگزار می‌شود/ ایجاد نمایشگاه و گنجینه ادوار تاریخی ایران

همدان - رئیس بنیاد ایران شناسی با اعلام برگزاری هفته فرهنگی همدان، گفت: ایجاد نمایشگاه و گنجینه ادوار تاریخی ایران از بزرگترین پروژه‌های در حال انجام در بنیاد ایران‌شناسی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، محمدحسین رجبی‌دوانی ظهر دوشنبه در دیدار با استاندار همدان با بیان اینکه ارزش‌های ملی دینی و آئینی را در سطح کشور باید بدرستی ترویج کنیم اظهار کرد: خوشبختانه با حضور افراد نخبه، دانشمند و ارزشی در بنیاد ایران شناسی، طرح، برنامه و ایده‌های بسیار خوبی را داشته و در تلاش برای بالفعل کردن آن هستیم.

رجبی دوانی افزود: ایجاد نمایشگاه و گنجینه ادوار تاریخی ایران از بزرگترین پروژه‌های در حال انجام در بنیاد است.

رئیس بنیاد ایران شناسی گفت: شعبه بنیاد همدان یکی از شعبه‌های برتر کشور بوده و قطعاً در معرفی افتخارات استان در سطح ملی و بین‌المللی نقش بسیار پررنگی داشته است.

چاپ کتاب چند جلدی روز شمار همدان

استاندار همدان نیز با اعلام اینکه همدان اولین تمدن شهری در ایران باستان است که بنا نهاده شده است، افزود: نهاد و سرشت پاک هر ایرانی که هیچگاه بت پرست نبوده و ثنا گوی خدای یکتا بوده اند که این مایه مباهات است.

علیرضا قاسمی فرزاد گفت: در کنار بنیاد ایران شناسی در معرفی آداب و سنن و تاریخ این دیار کهن همه دستگاه‌های متولی نیز باید پای کار باشند.

وی گفت: هویدا و آشکار کردن این سبقه تاریخی پایتخت تاریخ و تمدن بر ما واجب است و بنیاد ایران شناسی در این راستا می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

استاندار همدان گفت: با تمام توان از ایده، برنامه و طرح‌های بنیاد ایران شناسی برای همدان در سطح استان، ملی و بین‌المللی حمایت خواهیم کرد.

در پایان این جلسه مقرر شد ضمن همکاری در چاپ کتاب چند جلدی روز شمار همدان نوشته فرهاد فرزانه با همکاری بنیاد ایران شناسی کشور، جلسه‌ای با حضور نخبگان استان در بنیاد ایران شناسی برگزار و هفته فرهنگی همدان نیز در این بنیاد برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها