جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
فضای مجازی عمق آگاهی و اطلاعات را کاهش می‌دهد/ ضرورت ترویج مطالعه

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن اشاره به اهمیت توجه به کتاب‌های کاغذی به جای فضای مجازی، گفت: فضای مجازی آفت‌هایی دارد که یکی از آنها کاهش عمق آگاهی و اطلاعات در قیاس با کتاب‌های کاغذی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، حجت الاسلام مرتضی مطیعی ظهر جمعه در مراسم معرفی سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران در فرهنگسرای کومش، بیان کرد: انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران فرصت طلایی برای ترویج فرهنگ مطالعه در بین مردم است.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم که مطالعه به تفریح و عادت مردم بدل شود، افزود: ترویج مطالعه به افزایش آگاهی‌های مردم منجر خواهد شد.

امام جمعه سمنان با اشاره به فضای مجازی و تقابل این فضا با کتاب، تاکید کرد: فضای مجازی ویژگی‌های خود را دارد که برای مثال می توان به اطلاعات انبوه اشاره کرد که با سرعت می‌تواند در اختیار انسان قرار گیرد اما این فضا آفت‌هایی نیز دارد.

مطیعی با بیان اینکه یکی از آفت‌های مهم فضای مجازی در قیاس با کتاب، عمق اندک آگاهی‌ها و اطلاعات است، تاکید کرد: اطلاعات فضای مجازی نمی‌تواند جایگزین مفاهیم عمیق کتاب باشد.

وی با بیان اینکه دیگر آفت فضای مجازی اطلاعات نادرست است، گفت: به عقیده بسیاری از کارشناسان اطلاعاتی که در فضای مجازی وجود دارد، الزاماً درست نیست و می‌تواند حتی آفت‌هایی را نیز ایجاد کند لذا باید به کتابخوانی اهمیت داد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه فضای مجازی همچنین رهزنی مخاطبان را نیز امکان پذیر می‌کند، گفت: فضای مجازی دسترسی به مسائل آلوده را نیز مهیا می‌سازد که این ویژگی منفی محسوب می‌شود.

مطیعی همچنین با اشاره به ضرورت ترویج مطالعه بیان کرد: در آموزه‌های دینی ما، در خصوص اهمیت نوشتن، مطالعه و مراجعه به کتاب موارد بسیاری عنوان شده است.‌

وی با بیان اینکه بزرگترین الگوی ما برای کتابخوانی رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند، گفت: ایشان با کتابخوانی خود بسیاری از مردم و جوانان را نیز به مطالعه و کتابخوانی علاقمند کرده اند و همانطور که آمارها هم نشان می دهد، مردم ما بیش از گذشته به کتابخوانی علاقه‌مند شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها