پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
آیین خاکسپاری پیکر محمدعلی اسلامی ندوشن تا دقایقی دیگر برگزار خواهد شد

خراسان‌رضوی – آیین خاکسپاری پیکر استاد محمدعلی اسلامی‌ندوشن، ایران‌‎شناس و ادیب برجسته تا دقایقی دیگر با حضور جمعی از دوستداران و علاقه‌مندان او در باغ مشاهیرِ کهن‌دیار نیشابور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در نیشابور، مردم کهن‌دیار نیشابور از صبح امروز به انتظار پیکر او هستند، هر لحظه به جمعیت دوستداران و علاقه‌مندان او اضافه می‌شود. در گوشه‌ای از آرامگاه خیام در نزدیکی باغ مشاهیر، انبوهی صندلی چیده شده است.

آیین خاکسپاری پیکر استاد دقایقی دیگر با حضور جمعی از مسئولان و شیفتگان او از آرامگاه خیام آغاز و پیکر ادیب برجسته ایرانی به سمت آرامگاه عطار منتقل می‌شود تا طبق وصیت‌نامه‌اش در شهر نیشابور که به عنوان بلاکشیده‌ترین شهر از آن نام برده است، به خاک سپرده شود.

از زمان فوت دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن، سنگ مزاری در باغ مشاهیر در نزدیکی آرامگاه عطار نیشابوری برایش در نظر گرفته شد که پیکرش در همین محل به خاک سپرده شود.


 

آیین خاکسپاری پیکر محمدعلی اسلامی ندوشن تا دقایقی دیگر برگزار خواهد شد

دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن شاعر، نویسنده، مترجم و از برجسته‌ترین پژوهشگران و ادیبان ایرانی بود که بیشتر عمر شریف خود را به تحقیق آثار علمی و ادبی ایران و ترجمه آثار نویسندگان جهان پرداخت و با نثری ساده و روان، ایران و ایرانی را در جهان پرآوازه کرد.

در مدت ۵۰ سال بیش از ۵۰ کتاب و صدها مقاله در باب فرهنگ و تاریخ ایران و ادبیات فارسی به رشته تحریر درآورد، از ۵۰ اثرش بیش از ۱۰ اثر با نام ایران است.

دکتر اسلامی ندوشن سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سن ۹۷ سالگی در کانادا به علت کهولت سن درگذشت و خانواده پیکرش را همان‌جا به امانت به خاک سپردند تا در فرصت مناسب، طبق وصیت خودش به ایران برگردد و در نیشابور در جوار آرامگاه عطار و خیام آرام گیرد، هرچند که او زاده ندوشن یزد بود.

پیکر محمدعلی اسلامی ندوشن صبح دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ با حضور جمعی از اهالی ادب از مقابل دانشکده ادبیات دانشگاه تهران تشییع شد، مراسم بدرقه پیکر این نویسنده از محل دانشکده ادبیات تا دانشکده حقوق دانشگاه تهران، که سال‌ها در آن تدریس کرده بود، برگزار شد و پس از انتقال به زادگاهش یزد و تشییع در ندوشن، به نیشابور منتقل شد.

به گزارش ایبنا؛ ساعت ۵ بعدازظهر امروز نیز در سالن عمومی فرهنگسرای نیشابور مراسم بزرگداشتی برای دکتر اسلامی ندوشن برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها