سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
مفاخر و بزرگان مورد حمایت ویژه قرار گیرند/ ضرورت ایجاد زنگ نوشتن برای کودکان و نوجوانان

همدان - معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان ضمن تاکید بر اینکه مفاخر و بزرگان باید مورد حمایت ویژه قرار گیرند، گفت: زنگ نوشتن و نویسندگی برای کودکان و نوجوانان ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، حسن رضانیا صبح سه‌شنبه در سومین دوره جایزه قلم هگمتانه با بیان اینکه کشور ما به لحاظ ادبیات بسیار غنی و صاحب ادبیات فارسی فاخر و بی‌نظیری در ادبیات جهان است اظهار کرد: ادبیات فارسی ما به لحاظ همین فاخر و ارزشمند بودن مورد هجمه دشمنان است.

وی با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند که مردم را به گونه‌ای تغییر دهند تا نتوانیم از ادبیات فاخر بهره‌مند باشیم، گفت: امروز ما نیاز داریم که به نسل جوان از نویسندگان و کسانی که در ادبیات دست به قلم هستند، مورد حمایت قرار دهیم و مفاخر و بزرگان ما باید مورد توجه ویژه و خاص باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تاکید بر اینکه باید زنگ نوشتن برای کودکان و نوجوانان ایجاد شود عنوان کرد: باید آموزش و پرورش و نهادهایی که با حوزه فرهنگ و کودکان و نوجوانان مرتبط هستند به این مسئله توجه کنند تا نسلی تربیت شود که بتواند خوب بنویسد.

رضانیا با بیان اینکه باید نوجوانان ما با واقعیت‌های جهان آشنا شوند گفت: نوجوان ما اهل واقعیت‌ها هستند و باید واقعیت‌ها را بشناسند بنایراین باید با این نسل و مخاطبی که برای او می‌نویسیم ارتباط برقرار کنیم.

پویش جمعه‌های کتابخوانی در همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز با بیان اینکه امسال هفته کتاب با شور و شعف خاصی برگزار شد افزود: طی این هفته صدها رویداد و برنامه فرهنگی در استان همدان برگزار شد که امیدواریم گام کوچکی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی باشد.

مسعود ویژه با بیان اینکه ما امروز با رسانه‌های نوینی مواجه هستیم که انبوهی از اطلاعات را جا به جا می‌کنند گفت: اگرچه رسانه‌های نوینی اطلاعات زیادی را جا به جا می‌کنند، اما ماندگاری آنها نسبت به کتاب کم است در حالی که کتاب سال‌های سال همچنان تاثیر عمیقی در ذهن بشری می‌گذارد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه برای بقای فرهنگ نیاز به آگاهی‌های عمیق داریم گفت: بسیاری از رسانه‌ها زمان عمر مفید کوتاهی دارند اما کتاب از رسانه‌هایی است که قدمت چندهزار ساله دارد.

خودکفایی کاغذ در آینده نزدیک

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر متاسفانه شاهد گرانی کتاب به خاطر مشکلاتی که در حوزه چاپ و کاغذ بود، هستیم عنوان کرد: در دولت سیزدهم تلاش‌های خوبی در حوزه کاغذ صورت گرفته و طبق اعلام وزیر ارشاد در آینده نزدیک خودکفایی در عرصه کاغذ را خواهیم داشت.

ویژه تاکید کرد: امیدواریم شرایطی فراهم شود که یا تعادل در قیمت کاغذ، شاهد عرضه و توزیع کتاب با قیمت مناسب‌تر باشیم.

وی در پایان سخنانش با اشاره به پویش جمعه‌های کتابخوانی از رسانه‌ها و فضای مجازی خواست که در این پویش همراهی لازم را داشته باشند، تا گامی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها