یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
نقش پیام آور کربلا در رساندن پیام اسلام جدی و تاثیرگذار بود

خوزستان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: حضرت زینب (س) در چند ساحت و موضوع نقش ایفا کردند اما نقش اصلی بانو، رساندن پیام کربلا جدی و تاثیرگذار بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، مجید منادی پیش از ظهر یکشنبه در نشست ولادت حضرت زینب (س) در این اداره کل بیان کرد: زینب کبری بانویی است که در چند ساحت و موضوع نقش جدی و اثرگذار ایفا کردند، اما متاسفانه اطلاعات کمی در آیات و روایات در مورد بعضی از بانوان بزرگ دینی وجود دارد.

منادی با اشاره به زندگی حضرت مریم بانوی بزرگ ادیان الهی مسیحیت عنوان کرد: وقتی مراجعه می‌کنیم می‌بینیم که تاریخ و داستان کم درباره حضرت مریم موجود است.
وی با توضیح اینکه زندگی حضرت زینب (س) درچند بخش قابل برداشت است، افزود: روایت‌هایی از زندگی این بانو در دوره حیات حضرت فاطمه (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) کربلا و بعد از آن قابل بررسی است که اوج آن کربلا است و اگر زینب نبود نقش پیام رسانی و انتقال مفاهیم عاشورا اتفاق نمی‌افتاد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: تعدادی از مشاغل چون معلمی، خبرنگاری، مدرس دانشگاه و… پیش از اینکه برای کسب معیشت باشند، رسالت و ماموریتی دارند که نیاز به انگیزه، احساس و رسالت درونی دارد که به رشد و ارتقای فرهنگ جامعه کمک کنند.
وی امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) را مهم‌ترین پیام‌رسان کربلا دانست و اظهار کرد: هرچند اتفاقات عاشورا برای یک بانو و مادر تلخ بود و این تقدیر الهی بود، اما این بانو به همراه امام سجاد (ع) توانستند بخشی از عاشورا و کربلا را زنده نگه دارند و نیاز است در ابن بخش مطالعه و گفتمان بیشتری انجام شود تا همه پیرو و ادامه دهنده مسیر حضرت زینب (س) در تبلیغ حقیقت دین و اسلام باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها