جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
برگزاری «شب غزه» در دانشگاه تبریز/ حوادث غزه روح تازه‌ای به شعر مقاومت دمید

آذربایجان شرقی- مراسم ویژه شب غزه با حضور نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران و جمعی از شعرای مطرح ایران و تبریز توسط شهرداری منطقه ۵ در تالا روحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تبریز، علیرضا غزوه، شاعر بنام کشور در این مراسم با بیان اینکه تمدن ایران از دو هزار سال پیش در سرزمین فلسطین و غزه جای پا دارد یادآور شد: باتیس سردار هخامنشی فرماندار غزه در سده چهارم پیش از میلاد مسیح بود که در برابر اسکندر مقاومت کرد و در آخر دستگیر شده اما زیر شکنجه او خم به ابرو نیاورد.

وی ادامه داد: امروز نیز مردم غزه گرچه با خشم در برابر جنایات اسرائیل مقامت می کنند اما خم به ابرو نمیاورند.

غزوه با اشاره به حضور هنرمندان، شاعران و ادیبان در میدان حمایت از مردم غزه تصریح کرد: حماسه مردم غزه روح تازه ای در شعر مقاومت ایجاد کرده است.

برگزاری «شب غزه» در دانشگاه تبریز/ حوادث غزه روح تازه‌ای به شعر مقاومت دمید

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در این شب شعر با بیان اینکه غزه خط اول دفاع از جهان اسلام است اظهار داشت: به غیر از جمهوری اسلامی که مدافع راستین مردم مظلوم فلسطین بوده است دیگر کشورهای اسلامی از ترس صندلی و جایگاه خود، در برابر رژیم متزلزل اسراییل مواضع متحد اتحاذ نکردند.

ناصر ابوشریف با اشاره به ادعای رژیم صهیونیستی در مورد استفاده نظامی از بیمارستان ها و مراکز درمانی توسط جبهه مقاومت تصریح کرد: این ادعا به قدری مسخره و غیرواقعی است که حتی رسانه های خودشان هم به نمایش تبلیغاتی ارتش اسرائیل می خندند.

وی بیداری ملت‌های جهان را از مهمترین دستاوردهای حوادث اخیر غزه دانست و گفت: خوشبختانه در سراسر جهان مردم بیدار شده و چهره پلید و جنایتکار صهیونیسم برای جهان آشکار شده است.

برگزاری «شب غزه» در دانشگاه تبریز/ حوادث غزه روح تازه‌ای به شعر مقاومت دمید

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس نیز در این مراسم با بیان اینکه ارتش رژیم صهیونیستی در گردابی که جبهه مقاومت در غزه ایجاد کرده اند گرفتار خواهند شد گفت: ارتش اسرائیل که در عرض شش روز کشورهای عربی را شکست داد بیش از یک ماه است که در برابر عملیات‌های پی در پی گردان‌های قسام زمین گیر شده است.

تاج الدینی تقویت جبهه مقاومت را محصول تفکرات حاج قاسم خواند و افزود: گردان‌های قسام پرورش یافته تفکرات سردار حاج قاسم سلیمانی هستند و امروز کارکرد خود را نمایان می کنند.

برگزاری «شب غزه» در دانشگاه تبریز/ حوادث غزه روح تازه‌ای به شعر مقاومت دمید

در آیین شب غزه شعرای بنام کشور و تبریز از جمله آقایان: علیرضا غزوه، حسین اسرافیلی، علی داوودی، ابراهیم قبله آرباتان، رنجی تبریزی و خانم ها سهیلا باقریان و حسنی محمدزاده با سرودن اشعاری در وصف مقاومت مردم غزه به اجرای برنامه پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط