چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲
کتاب اثر گذارترین رسانه برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس است

البرز- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز گفت: کتاب از اثر گذارترین رسانه‌ها در حوزه ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و شهدای گرانقدر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرج، سرتیپ دوم پاسدار ابوالفضل اسلامی عصر چهارشنبه به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کتاب یکی از بهترین و اثرگذارترین رسانه ها در حوزه ترویج ارزش‌های دفاع مقدس است که باید از آن در راستای معرفی هرچه بهتر شهدا به نسل جوان استفاده شود.
وی با تاکید بر اهمیت نگارش کتاب‌های ماندگار در حوزه دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس نیازمند روایتگری روان، قابل فهم، صحیح، توأم با پژوهش عمیق، راستی آزمایی مطالب و عدم اغراق است و اگر کتابی این پیش شرط‌ها را رعایت کند و در ضمن از راهکارهای ارتباط حداکثری با مخاطب نیز بهره‌مند باشد، بی تردید می‌تواند به عنوان یک کتاب ارزشمند در حوزه دفاع مقدس ماندگار شود.
اسلامی با تاکید بر اینکه شهدا از جنس مردم بودند و نباید آن‌ها را به شکلی اغراق آمیز و دست نیافتنی به جامعه معرفی کرد، افزود: یکی از آسیب‌های حوزه کتاب‌های دفاع مقدس روایت‌های اغراق آمیز است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز با تاکید بر اینکه دفاع مقدس حماسه‌ای ماندگار و ارزشمند از جانفشانی همه آحاد ملت بزرگ ایران است، اضافه کرد: در نگارش کتاب‌های دفاع مقدس باید دقت شود تا مبادا دفاع مقدس به نفع یک فرد، گروه یا جناح مصادره شود که این مسأله به دفاع مقدس ملت بزرگ ایران است.
وی معنویت، ایمان و اطاعت از رهبری را از دیگر ویژگی‌های دفاع مقدس دانست و بیان داشت: در دفاع مقدس ملت ایران از خاک میهن و ارزش‌های دینی و ملی خود دفاع می‌کرد و در این راه شهدا با دست خالی در برابر رژیم جنایتکار می‌جنگیدند که از پشتیبانی بیش از ۴۰ کشور دنیا برخوردار بود و از هیچ جنایتی روگردان نبود، اما این قدرت ایمان و معنویت رزمندگان ایران اسلامی بود که تحت رهبری امامین انقلاب اسلامی اسباب پیروزی آن‌ها را فراهم کرد و این مسأله‌ای است که نویسندگان حوزه دفاع مقدس باید به آن توجه کنند.
اسلامی همچنین بهره گیری از فناوری‌های نوین، چون واقعیت افزوده را در ارتباط بیشتر کتاب با مخاطب بسیار موثر دانست و گفت: فناوری‌های نوین می‌توانند اثر گذاری کتاب‌های دفاع مقدس را دو چندان کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها