سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴
ایران رتبه اول سرانه کتابخانه را در منطقه دارد

زنجان- معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کشور ما از نظر تعداد عنوان کتاب جزو پنج کشور برتر بوده و در سرانه کتابخانه نیز در منطقه اول هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، یاسر احمدوند عصر سه‌شنبه در آیین اختتامیه روستاهای دوستدار کتاب اظهار کرد: کتاب خواندن مهارت است و نیاز به آموزش دارد.

وی تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش شور و اشتیاق و برای بهتر و بیشتر کتاب خواندن، راه‌های خوبی را به مردم معرفی کرده و امکاناتی فراهم کنیم، چراکه مهم‌ترین دغدغه رویدادهای کتابخوانی همین مسئله است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهایی است که در حوزه فرهنگی دغدغه داشته و در این زمینه اقدامات بسیاری انجام داده است، اضافه کرد: یکی از رویدادهای مهم فرهنگی کشور نمایشگاه بزرگ کتاب است.

وی با اشاره به استقبال گسترده مردم از این نمایشگاه تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای همکار در برگزاری نمایشگاه دست به دست هم دادند

احمدوند با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب تهران بزرگ ترین و پربیننده ترین نمایشگاه فرهنگی در دنیاست، اضافه کرد: باید این رویدادها به صورت مستمر در کشور برگزار شود.

وی با بیان اینکه کشور ما از نظر تعداد عنوان کتاب جزو پنج کشور برتر بوده و در سرانه کتابخانه در منطقه اول هستیم، افزود: متاسفانه گاهی شاهد اثرگذاری برخی از دروغ‌ها بر روی جوانان هستیم و این امر در حالی است که دستاوردهایی که به برکت انقلاب نصیب کشورمان شده است قابل مقایسه با هیچ دورانی نیست.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه امروزه موضوعات فرهنگی به حدی وسیع و گسترده شده است که جشنواره روستاهای دوستدار کتاب در سطح کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: عظمت یک روستا تنها به داشتن زیرساخت اقتصادی نیست بلکه داشتن روحیه و زیرساخت فرهنگی است که آینده روستا را تضمین می‌کند.

همچنین معاون توسعه مدیریت منابع انسانی استاندار زنجان نیز بر لزوم گسترش فعالیت‎های فرهنگی در استان تأکید کرد و گفت: خوشبختانه در دولت سیزدهم این موضوع روند خوبی را طی می‌کند.

مرتضی شهامی با اشاره به موضوع فلسطین و جنایت‌های اسرائیل در آن منطقه افزود: ما همواره پشتیبان فلسطین بوده و هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم تمرکززدایی از مرکز است، اظهار کرد: با توجه به همین موضوع شاهد حضور معاون‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها هستیم.

امراله حسنی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در حوزه کتاب گفت: در استان زنجان به دنبال آموزش نویسندگان هستیم و امیدواریم شاهد موفقیت روزافزون نویسندگان در این عرصه باشیم.

وی با بیان اینکه نویسندگان نشان دادند که چطور می‌شود با یک کتاب، تاریخ را برجسته کرد، اضافه کرد: یکی از موضوع‌های دارای اهمیت این است که بویژه در دهه‌های اخیر آنچنان که باید نتوانسته‌ایم تاریخی را که داریم منعکس کنیم.

در ادامه نیز فرماندار شهرستان ابهر با تأکید بر اینکه امروز وظیفه تک تک ماست که قدردان دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی کشور باشیم، اضافه کرد: قطعاً این موضوع موجب امیدواری مردم به نظام خواهد شد.

احمد ذوالقدر گفت: خوشبختانه ابهر از شهرستان‌های پیشتاز در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی است و این مهم بیان‌گر فهم و فضیلت بالای مردم این دیار است.

روستای «درسجین» در نهمین دوره روستاهای دوستدار کتاب به عنوان روستای برگزیده در نهمین جشنواره روستاها و عشایر دوست‌دار کتاب انتخاب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط