یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۹
برای دستیابی به توسعه فرهنگی راهی جز توسعه فرهنگ کتابخوانی نداریم

هرمزگان - رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر زهوکی گفت: برای دستیابی به توسعه فرهنگی، راهی جز توسعه فرهنگ کتابخوانی نداریم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، عبدالهادی اسدپور در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر زهوکی ضمن تقدیر از فعالیت موثر انجمن کتابخانه‌های عمومی در سطح شهرستان میناب با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی ابزار توسعه فرهنگ است، عنوان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی تاثیر مستقیمی بر افزایش آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگی یک شهرستان دارد و مانعی جدی برای افزایش آسیب‌های اجتماعی به شمار می رود.

وی ادامه داد: برای توسعه و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از تمامی ظرفیت‌های موجود در شهر زهوگی استفاده می‌کنیم تا به روند قابل قبولی در توسعه و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی رسیده باشیم.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی میناب نیز در این نشست به ارائه گزارش وضعیت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در این شهرستان پرداخت و با اشاره به نقش و اهمیت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه گفت: کتاب، یکی از ابزارهای تفکر، رشد و تعالی انسانی است.

مصطفی کریمی زاده افزود: با ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی می‌توان علاوه بر دستیابی به دستاوردهای نوین بشری در زمینه دانش و فرهنگ و پیشینه اندیشه‌ها، عقاید و تجلیات فکری بزرگان دست یافت.

انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر زهوکی به ریاست اسدپور بخشدار بندزرک با هدف تبیین و تشریح، برنامه ریزی، نحوه اطلاع رسانی و بهبود وضعیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهر زهوکی با حضور سایر اعضا انجمن در سالن شهرداری این شهر برگزار شد.

شهر زهوکی از توابع بخش بندزرک شهرستان میناب در شرق هرمزگان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها