پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸
جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل- مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان اردبیل، ۲۱ و ۲۲ آبان ماه در فرهنگسرای بانوان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در جلسه هماهنگی جشنواره قصه‌گویی اردبیل با بیان اینکه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال با شعار «با قصه لبخند بسازیم» برگزار می‌شود، اظهار کرد: نگاه و زاویه دید جدید، امیدآفرینی، لبخند، ایمان و الهام آفرینی از رویکردهای ارزش‌گذاری قصه‌ها در این جشنواره است.

ملیحه ملک‌زاده فرد با اشاره به اینکه فضاسازی و ارتقای ظرفیت قصه‌گویی به‌عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی در جامعه مدنظر قرار گیرد، عمومی‌سازی و مردمی‌سازی قصه‌گویی در اقشار مختلف جامعه را از اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی دانست.

وی افزود: جشنواره قصه‌گویی در چهار بخش مدرن و کلاسیک، بخش آیینی سنتی، بخش زبان اشاره و بخش ۹۰ ثانیه‌ای برگزار می‌شود که در مرحله استانی، با ثبت‌نام و بارگذاری آثار توسط ۱۴۷ نفر از علاقه‌مندان به این هنر ،۲۷ نفر پس از پایش اولیه قصه‌ها توسط کارشناسان این حوزه، در فرهنگسرای بانوان اردبیل به‌صورت حضوری به رقابت خواهند پرداخت.

وی زمان رقابت قصه‌گویان در این مرحله را ۲۱ آبان ماه خبر داد و بیان کرد: در این روز ۱۰ نفر در بخش نوجوانان، ۲ نفر در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و ۱۵ نفر در بخش مدرن و کلاسیک و با محور قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، روایت اراده‌ها، قصه‌های نامداران و قصه‌های آزاد قصه‌های خود را برای مخاطبان کودک و نوجوان ارائه می کنند.

به گفته رئیس دبیرخانه استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال با اضافه شدن دو بخش ویژه به جشنواره شاهد روایت ۵ قصه با موضوع غزه و همچنین نظم، امنیت و آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل یادآورشد: در مراسم اختتامیه جشنواره در روز دوشنبه ۲۲ آبان ماه امسال نفرات انتخاب شده و این افراد برای رقابت با قصه‌گویان برتر دیگر استان‌ها به مرحله کشوری معرفی می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها