پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
بیش از ۱۰۰۰جلد کتاب به مدارس ایلام اهدا شده است

ایلام- معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: در راستای تجهیز و روزآمدکردن کتابخانه‌های مدارس سطح استان از ابتدای سال تاکنون بیش از یک هزار جلد کتاب به این مدارس اهدا شده است.

منصور محبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، گفت: در راستای تجهیز و روزآمدکردن کتابخانه‌های مدارس سطح استان از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۰۰۰ جلد کتاب به این مدارس اهدا شده است.

وی تصریح کرد: دانش آموزان به عنوان مخاطبان پایه در فرهنگ کتابخوانی هر جامعه، از جایگاه مهم و تاثیرگذاری برخوردارند و می‌بایست برای تربیت نسل کتابخوان از مدارس شروع کرد.

محبی ادامه داد: توزیع کتاب در سطح مدارس و آموزشگاه‌های استان در طول سال در دستور کار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار داشته و اولویت را بر مدارس محروم و حاشیه‌ای و کمتر برخوردار گذاشته‌ایم.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه‌داد: توجه به مخاطب کودک و نوجوان در مباحث فرهنگی، یک اصل مهم است که می‌تواند در آینده موجب افزایش سرانه کتابخوانی شود.

وی ادامه داد: برای مخاطبان کودک و نوجوان، کتاب‌های: رمان مجموعه داستان، شعر، بازنویسی و بازآفرینی از ادبیات کلاسیک و شفاهی، تاریخی و… انتخاب و اهدا شده است.

محبی افزود: ان‌شاءالله با اختصاص سهمیه بیشتر کتاب‌های کودک و نوجوان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سهم بیشتری در تجهیز کتابخانه‌های سایر مدارس استان اختصاص خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها