چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
۲۸۰۰ نفر عضو کتابخانه های عمومی شهرستان مهدیشهر هستند

سمنان- رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهدیشهر از عضویت دو هزار و ۸۵۶ نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان خبر داد.

سیده نجمه سیادتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مهدیشهر، با بیان اینکه پنج کتابخانه نهادی شامل چهار کتابخانه شهری و یک کتابخانه روستایی در مهدیشهر وجود دارد، تاکید کرد: یک کتابخانه مشارکتی نیز در این شهرستان وجود دارد که در مجموعه شش کتابخانه را شامل می شود.

وی با بیان اینکه ۸۰ هزار و ۳۶۳ نسخه کتاب در کتابخانه های این شهرستان وجود دارد، افزود: دو هزارو ۸۵۶ نفر عضو هستند و از کتابخانه های این شهرستان خدمات می گیرند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی مهدیشهر درباره فعالیت های کتابخانه‌های شهرستان گفت: کلاس‌های خوشنویسی، نقاشی، خیاطی، زبان، نقاشی روی پارچه، تند خوانی، تقویت حافظه، قصه گویی، مسابقات کتاب‌خوانی، جمع خوانی کتاب و نشست های کتابخوان از جمله فعالیت های کتابخانه های شهرستان است.

سیادتی در پاسخ به این سوال که «خانواده‌ها چه نقشی در ترویج فرهنگ مطالعه دارند؟» توضیح داد: والدین همواره به عنوان الگوهای رفتاری نقش بسزایی در تربیت روانی، فکری وروند اجتماعی شدن فرزندان خود دارند همچنین الگوهای رفتاری که در همه زمینه ها نقش خود را در روند رو به رشد کودکان ونوجوانان نمایان و در جامعه بروز داده و نمود عینی دارند.

وی افزود: حال اگر بخواهیم به طور اخص الگوی رفتاری والدین را در تأثیرپذیری فرهنگی و فرهنگ سازی ترویج، توسعه وتعمیق کتاب ومطالعه مورد بازبینی قرار دهیم؛ بی شک اولین عامل و یکی از مهم ترین عوامل موثر در ترویج فرهنگ کتاب خوانی ومطالعه فرزندان، والدین هستند.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان مهدیشهر ادامه داد: وقتی پدر و مادر عادت به مطالعه داشته باشند و بخشی از فعالیت های روزانه ی خود را به خواندن ومطالعه اختصاص دهند، کودک و نوجوانی که زندگی کردن را با آنها به تجربه نشسته، این مهم را خیلی زود می پذیرد، با آن انس و الفت یافته و به کار می گیرد و از همه مهم تر با کتاب آشنا شده و می آموزد که مطالعه را در زندگی خود جز امورات ضروری احساس کند.

سیادتی بیان کرد: تلاش برای آوردن کتاب‌ها به زندگی، فضا سازی و زیبا سازی بخش کودک کتابخانه ها، تجلیل از بزرگان در مقابل فرزندان، برنامه ها فرهنگی و کلاس های اوقات فراغت در کتابخانه و… در زمره دیگر اقداماتی است که برای علاقمند کردن نونهالان و نوجوانان به کتابخوانی انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها