یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
برگزاری نشست‌های شعر «رواق رضوی» در استان کرمان

کرمان- معاون فرهنگی و رسانه‌ای کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: نشست‌های رواق رضوی در شهرستان‌های کرمان با حضور شاعران و ادبای کرمان و شهرستان ها در حال برگزاری است.

سید مهدی میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، با اشاره به لزوم اهمیت و استمرار ارتباط با شهرستان‌ها افزود: امسال در دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی شعر فارسی رضوی طرحی آماده شد تا در راستای ارتباطات بیشتر با شاعران شهرستان‌ها، نشست‌هایی را برگزار کنیم این طرح با عنوان رواق رضوی تهیه شد و تا اکنون در شهرستانهای سیرجان، رفسنجان، بافت و بم برگزار شده است.

وی با بیان این‌که نمی‌خواستیم ارتباطمان با این شاعران تنها محدود به برگزاری جشنواره شعر رضوی باشد، بیان کرد: دوست داشتیم به شهرستان‌ها سر بزنیم و با اهالی فرهنگ و شاعران آئینی شهرستان ها بیشتر آشنا شویم.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: برپایی این جلسات شعری موجب می‌شود انجمن‌های شعری شهرستان ها ترغیب شوند تا در این حوزه بیشتر فعالیت کنند و اگر هم نقد و نظری هست دستمان برای اصلاح آن باز است.

برگزاری نشست‌های شعر «رواق رضوی» در استان کرمان

معاون فرهنگی و رسانه‌ای کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: هدف دیگرمان در اجرای طرح «رواق رضوی» شناسایی و معرفی استعدادهای جوان شعری در شهرستان‌ها ست که با استفاده از امکانات دبیرخانه جشنواره بتوانیم تعدادی از شاعران با استعداد سراسر استان را به جامعه شعری کشور معرفی کنیم.

وی همچنین از چاپ کتاب برگزیده اشعار بیست‌وهشتمین جشنواره شعر رضوی خبر داد و گفت: گنجینه بسیار خوبی از اشعار دوره های قبل برگزاری جشنواره شعر رضوی داریم و در حال حاضر نیز در تدارک چاپ اشعار منتخب جشنواره بیست و هشتم هستم.

جشنواره شعر فارسی رضوی از سال ۱۳۷۳ در استان کرمان آغاز به کار کرده است، و تاکنون حدود ۲۳ هزار اثر شعری در بیست و هشت دوره برگزاری جشنواره به دبیرخانه ارسال شده و شاعران بزرگی مهمان جشنواره طی سال‌های مختلف برگزاری بودند.

برگزاری نشست‌های شعر «رواق رضوی» در استان کرمان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها