شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
کتابخانه عمومی شهرک نایسر سنندج به بهره‌برداری رسید

کردستان _ سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از افتتاح و بهره‌برداری از کتابخانه عمومی ناحیه منفصل شهری نایسر سنندج خبر داد و گفت: با احتساب این باب، تعداد کتابخانه‌های عمومی استان به ۵۴ باب رسید.

معصومه حسنی خونسار به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج اظهار کرد: کتابخانه عمومی شهرک منفصل شهری نایسر شهرستان سنندج که از منابع حاشیه و کم‌برخوردار می‌باشد جمعه با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: کتابخانه عمومی شهرک منفصل شهری نایسر سنندج با ۲۷۳ متر مربع زیربنا در طبقه اول مجتمع فرهنگی، ورزشی و خدماتی نایسر واقع شده و دارای بخش های مخزن، کودک، سالن مطالعه خدمات مبتنی بر وب و نشریات است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان تعداد کتاب‌های موجود در این کتابخانه را بالغ بر ۱۶ هزار جلد اعلام کرد و افزود: جمعیت خیلی زیادی در این ناحیه منفصل شهری زندگی می‌کنند که افتتاح کتابخانه از نیازهای فرهنگی این شهرک بود که خوشبختانه زمینه بهره‌مندی افراد به فضای کتابخانه‌ای فراهم شد.

حسنی خونسار با بیان اینکه زمین این کتابخانه متعلق به مسکن و شهرسازی بود، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم با رایزنی با سایر دستگاه‌ها از فضا و زمین‌های غیر قابل استفاده برای افتتاح کتابخانه بهره بگیریم.

وی با اشاره به اینکه به منظور تجهیز کتابخانه مذکور از به روزترین و با کیفیت ترین امکانات استفاده شده است، گفت: متاسفانه شهرک منفصل شهری نایسر سنندج فاقد امکانات مناسب به ویژه در حوزه های فرهنگی و هنری است و امیدواریم با راه اندازی این مجتمع بخشی از نیازهای مردم در این زمین ها تا حدودی مرتفع شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان راه اندازی کتابخانه در مناطق روستایی و حاشیه شهری را از برنامه های مهم این نهاد فرهنگی ذکر کرد و افزود: بر همین اساس در سال های گذشته چند کتابخانه روستایی در استان راه اندازی شده است.

حسنی خونسار، خواستار حمایت بیشتر مسئولان و خیرین از کتابخانه‌های عمومی شد و اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی از ارکان مهم در توسعه فرهنگی هستند و توجه به این بخش سبب پیشرفت در سایر بخش‌ها نیز می‌شود.

رئیس جمهور و هیات دولت صبح پنجشنبه در قالب دور دوم سفرهای استانی به مدت دو روز به استان کردستان سفر کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی و وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها