چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
جای خالی مؤلفان در حوزه لباس ایرانی/ پژوهشگران کرمانی درباره «پته» در صنعت مد کار کنند

کرمان- معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: جای پژوهشگران در تالیف در حوزه لباس ایرانی خالی است و از پژوهشگران کرمانی درخواست داریم تا در زمینه پته در صنعت مد و پوشاک کار کنند.

سید مهدی میرتاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، در حاشیه بازدید از اولین رویداد و نمایشگاه مد و لباس ایرانی در هتل ایرانگردی کرمان، افزود: مد و لباس بخشی از فرهنگ ناملموس یک جامعه است کشور ما هم سرزمینی با اقوام زیاد و به طبع آن پوشش های متنوعی را دارد.

وی با اشاره به وسعت استان کرمان تصریح کرد: استان کرمان از شمال تا جنوب با پوشش ها و آداب و رسوم مختلف مواجه هستیم.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین و منحصربفردترین صنایع دستی کرمان «پته» است، اذعان کرد: این صنعت دست به تازگی وارد صنعت پوشاک و مد هم شده و گروه‌های زیادی برای ترویج این هنر به نحو های مختلف تلاش میکنند.

وی با اشاره به ارزش مضاعف ورود صنایع دستی به صنعت مد خاطرنشان کرد: کارهای زیادی در زمینه ترویج پته شده اما با تالیف‌ها و پژوهش در این زمینه در صنعت مد و لباس این هنر کرمانی را به دنیا معرفی کنیم.

به گفته وی خوشبختانه گروه‌های خوب و پر تلاشی در این زمینه وارد شده اند، در حوزه لباس ایرانی در کرمان در دانشگاه های خوبمان این رشته را داریم که منجر به تالیفاتی در این زمینه شده است.

به گزارش ایبنا، نمایشگاه مد و لباس ایرانی با حضور ۹۰ طراح و تولیدکننده برتر کشور درهتل ایرانگردی کرمان در حال برگزاری است.

نمایشگاه مد و لباس کرمان در راستای زیست عفیفانه و ارائه پوشاک با کیفیت و متناسب با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی برگزار می‌شود.

این رویداد از چهارشنبه ۱۰ آبان تا جمعه ۱۳ آبان از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در محل هتل ایرانگردی شهر کرمان پذیرای بازدید کنندگان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها