یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶
«الماس در تاریکی» روانه بازار نشر شد

کتاب «الماس در تاریکی» نوشته سمانه اخوان از سوی انتشارات نمک (واحد کودک و نوجوان انتشارات عهد مانا) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «الماس در تاریکی» به قلم سمانه اخوان است و موضوع اصلی این داستان درباره کار و تلاش است. «الماس در تاریکی» از آنجا شروع می‌شود که سه هم‌کلاسی به نام‌های علی، صدرا و طاها با هم دوست هستند و طرحی را به معلم‌شان، آقای محبی ارائه می‌دهند.

در این داستان چشم صدرا از ناحیه شبکیه آسیب می‌بیند و هر لحظه امکان این وجود دارد که چشم خود را از دست بدهد. رعنا، مادر صدرا و امیر، پدر او، تمام تلاش خود را می‌کنند تا فرزندشان سلامتی خود را به‌دست بیاورد. این داستان درباره طرح ارائه شده این بچه‌ها و چشم‌های آسیب‌دیده صدرا است. باید داستان را بخوانیم تا بدانیم که این دو کار به چه نتیجه‌ای می‌رسند.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

«علی پشت میز همیشگی نشست و با کتاب‌هایی که روبه‌رویش چیده بود، مشغول شد. اما فقط ورق می‌زد. بی اینکه کلمه‌ای از آنها را بخواند. نگاهش بین سطور کتاب می‌چرخید، اما در دلش چیز دیگری می‌گذشت. در دلش می‌گفت نباید همه چیز تمام شود! مگر می‌شود آن همه تحقیق، آن همه شوق، آن همه تصمیم، هیچ نتیجه‌ای نداشته باشد! یعنی همه را باید فراموش کرد؟ حس می‌کرد آرزوها و اهدافش بین سطور این کتاب‌ها زندانی شده‌اند و قرار نیست از دل این کتاب‌ها چیزی بیرون بیاید. چیزی که به درد علی، صدرا، طاها و دیگر مردم این جهان بخورد. اما....».

انتشارات نمک (واحد کودک و نوجوان انتشارات عهد مانا) کتاب «الماس در تاریکی» نوشته سمانه اخوان را در ۱۳۵ صفحه، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۷۵ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها