دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
کتاب «سپر» رونمایی می‌شود

قم- به همت انتشارات معارف از رمان «سپر» رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، آیین با حضور سرکار خانم وجیهه سامانی، خانم مژده لواسانی، جناب آقای داوود امیریان و آقای مصطفی رضایی (نویسنده) روز چهارشنبه، ۳ آبان‌ماه ساعت ۱۶:۳۰ در فروشگاه پاتوق کتاب شهرک محلاتی برگزار می‌شود.

مصطفی رضایی در آثار قبلی خود ایده هایی بر گرفته از اتفاقات واقعی و سیر تحولات دنیا مخصوصاً در حوزه علم را مورد استفاده قرار داده. اما او این ایده ها را در ادبیات ژانر به خوبی پرداخت و داستان های علمی تخیلی خلق کرده که مبتنی بر واقعیت بوده. تعلیق و ضرباهنگ بالا از خصوصیات داستان های اوست.

در رمان سپر او اینبار یک پدیده پیچیده فضایی را مطرح می‌کند که در برابر آن اختراع یک دانش آموز و هوش و توانایی یک دانشمند فضانورد با هم ترکیب و به مقابله در برابر آن پدیده مرگبار می‌پردازد. فضای پویا در کنار سوژه‌ای جدی و مرگبار از فضاسازی های این کتاب است. مسئله خانواده و تعهد به کار و مسئولیت در برابر بشر و اتحاد جهانی از دیگر موضوعات این کتاب است که به خوبی در فضاسازی ها بدون اینکه شعاری باشد پرداخت شده است.

این کتاب یک رمان علمی تخیلی برای علاقمندان به ادبیات ژانر است. ایده این کتاب ایده‌ای است که هیچ نویسنده و فیلمسازی به سراغ آن نرفته و بیشتر از جانب سینماگران و نویسندگان غرب شاهد نگارش و خلق چنین ایده هایی بودیم. پرداختن به ایده‌هایی که مسئله‌ای جهانی در آن مطرح می‌شود و یک قهرمان برای حل آن مسئله تلاش می‌کند و تلاش او در راستای منافع تمام مردم جهان است ایده‌ای جسورانه استریال مخصوصاً وقتی قهرمان این داستان ایرانی باشد. چنین آثاری به شدت مورد نیاز ادبیات و سینمای کشور است تا عرصه فرهنگ از رکود زدگی و دور باطل در ایده هایی خنثی خارج شود.

دغدغه اصلی کتاب پیشرفت است، اینکه می‌توان با ایده‌هایی ساده که در این سرزمین به دست دانشجویان، دانش آموزان و متخصصین کشف و اختراع می‌شود تحولات بزرگی بدست آورد. تحولاتی که لازمه آن همبستگی و اعتماد و خودباوری است. در کنار آن توجه نویسنده به فرهنگ پیشرفت قابل توجه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها