دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
مهلت ارسال آثار به اولین کنگره ملی ادبی شکرستان تمدید شد

خوزستان - دبیر اولین کنگره ملی ادبی شکرستان از تمدید ارسال آثار به این کنگره تا ۱۵ آبان ماه خبر داد.

ولید آلبوناصر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، با اشاره به محورهای جشنواره اظهار کرد: این جشنواره در چهار بخش شعر، داستان کوتاه، کودک و نوجوان و مقاله برگزار می‌شود.

آلبوناصر افزود: علاقمندان می‌توانند آثارخود را با موضوعاتی همچون خوزستان سرزمین شهد و نیشکر، خوزستان شکرستان ایران، نقش صنعت نیشکر در رونق اقتصاد ملی و محلی، نقش صنعت نیشکر در توسعه مناطق پیرامونی و دستاوردهای صنعت نیشکر در تولید محصولات متنوع نیشکری و اهتمام در تحقق شعار سال؛ رشد تولید به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی ارسال کنند.

وی ادامه داد:شرکت‌کنندگان در نخستین کنگره ملی ادبی شکرستان می‌توانند آثار خود را به نشانی الکترونیکی sugarcaneliterature@gmail.com دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

آلبوناصر با بیان اینکه اولویت انتخاب آثار ارسالی، با اشعار و داستان‌هایی است که قبلاً منتشر نشده‌اند، عنوان کرد: آثار ارسالی بایدبه لحاظ فرم در محدوده داستان کوتاه قرار گرفته و بیشتر از ۳۵۰۰ کلمه نباشد. و در بخش شعر علاقه‌مندان می‌توانند در قالب سنتی، نیمایی، سپیدو شعر محاوره شرکت کنند.

وی ادامه داد: شرکت درکنگره ملی ادبی شکرستان محدودیت سنی ندارد و هر هنرمند می‌تواند با ۳ اثر در کنگره شرکت کند. و همچنین آثار منتخب و برگزیده توسط دبیرخانه کنگره، در قالب کتاب منتشر خواهد شد.

دبیر اولین کنگره ادبی شکرستان بیان کرد: به منظور شناسایی ظرفیت‌های استان، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در صدد برآمد اولین کنگره ملی شعر و داستان کوتاه را برگزار کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها