دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
کتاب «غم بوی قهوه نمی‌دهد» در تبریز رونمایی شد

آذربایجان شرقی- مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب شعر «غم بوی قهوه نمی‌‍دهد» اثر خانم پریسا محمدزاده در مجموعه کتاب سرو لاله پارک تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در تبریز، پریسا محمدزاده، شاعر و مولف این کتاب در آیین جشن امضای نخستین کتاب خود گفت: در ابتدا نوشته‌هایم را در فضای مجازی منتشر می‌کردم. ابتدا می‌خواستم صبر کنم تا شعرهای بهتری بنویسم و بعد کتابم را چاپ کنم ولی از طرفی هم معتقدم که اگر شروع نمی‌کردم هیچوقت متوجه ایراداتم نمیشدم و به قول استفان گایز: «انجام دادن بر عالی انجام دادن مقدم است».

وی که علاوه بر اخذ مدرک ارشد کامپیوتر هم‌اینک در رشته معماری مشغول تحصیل است، ادامه داد: در کنار همه اینها به حوزه روانشناسی علاقه‌مندم و حضور در دوره های روانشناسی اکت، تأثیر زیادی در جرأت پیدا کردن برای چاپ کتابم داشت.

محمدزاده با بیان اینکه از ۱۳ سالگی نوشتن را آغاز کرده است، اظهار داشت: اولین داستانم را در این سن نوشتم و در رقابت‌های ناحیه‌ای مقام اول رو کسب کرده و از طرف کانون پرورش فکری به عنوان عضو مکاتبه‌ای فعالیتم را در زمینه داستان نویسی و شعر شروع کردم.

این شاعر جوان که پدر خود را در ۱۷ سالگی از دست داده است تصریح کرد: مرگ پدر اتفاق ناگواری بود که ضربه سختی از لحاظ عاطفی به من وارد کرد و باعث شد زندگی سختی را تجربه کنم اما با زحمات مادر و پدر بزرگ مادری مشکلات را یکی پس زا دیگری پشت سر گذاشتم.

پریسا محمدزاده با بیان اینکه بیشتر اشعار این کتاب را در دوره ای از زندگیش نوشته که بسیار غمگین بوده، افزود: در آن دوران خیلی قهوه می خوردم ولی در واقع غم و قهوه در آن لحظات با هم تضاد زیادی برای من داشتند و تلخیشان یکسان نبود.قهوه با وجود طعم تلخ، به واسطه عطر و بوی لذتبخش و احساس سرزندگی ای که بعد از خوردنش برایم بوجود می آورد باعث ایجاد شور و هیجان زیادی در من نسبت به زندگی می شد.

آنیتا زهراوی، نویسنده کتاب های داستانی «کوبه ها» و «همه چیز همینجاست» هم در این آیین ضمن تبریک به پریسا محمدزاده به سختی های چاپ کتاب در ایران اشاره کرد و گفت: این مشکلات برای جوانان به مراتب بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها