شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
تغییرات لایحه برنامه هفتم توسعه قابل توجه است/ ضرورت توجه به بندهای فرهنگی لایحه

معاون پارلمانی رئیس جمهور، تغییرات اعمالی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در احکام و بندهای لایحه برنامه هفتم توسعه را جدی اعلام و ابراز امیدواری کرد در جریان بررسی لایحه بیش از گذشته به فرهنگ توجه شود.

سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره میزان رضایت دولت درباره تغییرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در لایحه برنامه هفتم توسعه به‌ویژه بندهای فرهنگی لایحه بیان کرد: مواردی در کمیسیون الحاق شد؛ مواردی که اعضای کمیسیون نیز به آن‌ها اشکال داشتند و فرآیند بررسی با تفاهم و توافقی به پیش می‌رود؛ به‌عبارت دیگر علاوه‌بر اختصاص دو شیفت از وقت مجلس به بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، شب‌ها جلسه کمیسیون برقرار است که با حضور دکتر منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌شود.

وی با ابراز امبدواری درباره پایان فرآیند بررسی با لایحه برنامه هفتم در بهترین شرایط گفت: امیدواریم بندهای مربوط به فرهنگ نیز بیش از گذشته در نظر باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: دولت سعی کرد آنچه مطلوب است انجام شود اما نمایندگان به احکام و مواد لایحه برنامه هفتم توسعه اضافه کردند؛ به‌عبارت دیگر در لایحه تغییرات جدی ایجاد شد برهمین اساس نمایندگان نیز ایراداتی را وارد دانستند بنابراین مقرر شد بررسی لایحه با تفاهم و توافق پیش برود. ازجمله بررسی مجدد احکامی که بندهای الحاقی زیادی داشت.

به گزارش ایبنا؛ کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه دوشنبه (۳ مهر) بعد از استماع نظرات موافقان و مخالفان نمایندگان به رأی گذاشته شد که با ۱۳۱ رأی موافق، ۸۱ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در مجلس، به تصویب رسید و مجلس بررسی جزئیات لایحه برنامه را شروع کرد.

لایحه برنامه هفتم توسعه در جلسه علنی ۲۸ خرداد سال جاری توسط سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور به مجلس تقدیم شده بود. ۱۷ تیرماه کمیسیون تلفیق بررسی درباره این لایحه را آغاز کرده بود.

داود منظور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ۱۸ مهر در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای درباره بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی گفته بود: «برخی تغییراتی که در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درباره لایحه برنامه هفتم توسعه اعمال شده، به دلیل بار مالی مورد تأیید دولت نیست.»

برچسب‌ها

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها