جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
چاپ ۱۵ عنوان کتاب و تاریخ شفاهی فرماندهان ارتش و سپاه

زنجان- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: ۱۵ عنوان کتاب و تاریخ شفاهی توسط فرماندهان ارتش، سپاه و ناجا تولید شده است.

سید شمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان کتاب را یکی از محتواهای اثرگذار در گفتمان‌سازی و جریان‌سازی در حوزه‌های مختلف به ویژه بحث مهم دفاع مقدس عنوان کرد و اظهار داشت: جامعه امروز تشنه مطالعه، کتاب و ترویج و تقویت فرهنگ کتابخوانی است و این مهم باید به عنوان یک فرهنگ عمومی در بین مردم نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از ضرورت‌های مهم و پیش نیازهای اساسی جامعه تقویت و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است، اضافه کرد: اهالی فرهنگ و به ویژه نویسندگان نقش مهم و تعیین کنندهای در این راستا دارند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به سیاست‌های حمایتی این اداره کل در چاپ کتاب‌های موضوعی دفاع مقدس بیان کرد: تاکنون ۱۵ عنوان کتاب و تاریخ شفاهی توسط فرماندهان ارتش، سپاه و ناجا با حمایت این اداره کل منتشر و روانه بازار چاپ شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دو کتاب با موضوع فرماندهان ارتشی نیز در دست نگارش است، اضافه کرد: ادبیات دفاع مقدس به تعبیری ادبیات پایداری غنا و شور، نشاط و بالندگی را در خود جای داده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با دعوت از نویسندگان استان برای فعالیت در حوزه نگارش خاطرات رزمندگان و شهدای دفاع مقدس گفت: این جریان فکری موجب فعال شدن زمینه‌های فرهنگی و هنری و الگو سازی در بطن جامعه می‌شود.

وی با اشاره به وجود بیش از ۷ هزار جانباز و ۳۵۳۵ شهید در استان زنجان افزود: خاطرات هریک از این عزیزان ناگفته‎هایی از دفاع مقدس است که موجب آشنایی نسل جدید با این فرهنگ غنی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط