شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۴
آثار كلاسيك قوی‌تر از شعرهای سپيد

اميني، داور بخش سپيد جشنواره شعر فجر معتقد است شعرهاي ارسالي به دبيرخانه شعر فجر در بخش كلاسيك قوی‌تر از آثار سپيد و نيمایی بوده است.

مفتون اميني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، علت اين برتري را تطابق قالب‌هاي شعري كلاسيك با آرمان جشنواره فجر دانست و گفت: قالب هايي چون غزل و مثنوي قابليت مطلوبي براي سرودن شعرهاي آرماني و ارزشي دارد و همين موضوع سبب شده تا آثار قوي‌تري در بخش كلاسيك جشنواره فجر ارايه شود.

اميني افزود: با توجه به آشنايي كه در طول سه سال اخير با جشنواره شعر فجر داشته‌ام، تجربه نشان داد كه شعرهاي بخش سنتي و كلاسيك از درون‌مايه هاي قوي تري نيز برخوردار است. 

وي درباره گروه داوري بخش هاي مختلف جشنواره شعر فجر نيز عنوان كرد: معتقدم بايد از سليقه‌هاي مختلف در گروه هاي داوري حضور يابند تا سطح داوري‌ها افزايش يابد. 

وي ادامه داد: ‌بايد در داوري جشنواره‌ها به ويژه جشنواره شعر فجر از حضور افرادي كه آشنايي زيادي با هم دارند و اين شائبه را ايجاد مي كنند كه داوري‌ آنها به هم نزديك است جلوگيري شود.

اميني تاكيد كرد كه در انتخاب نهايي آثار سپيد جشنواره نيز اختلاف نظرهايي وجود داشته است.

اين شاعر پيشكسوت تصريح كرد: استفاده از داوران معتبر، اعتبار جشنواره را نيز بالا مي برد و چنانچه اعتراضي وجود داشته باشد با همفكري از ميان مي‌رود.

اميني با اشاره به نياز شعر امروز به سرودهاي پاك و سالم تصريح كرد: شعر بايد بدون ريا روي كاغذ نقش ببند. 

مراسم اختتاميه سومين جشنواره بين‌المللي شعر فجر تا ساعاتي ديگر با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در تالار وحدت تهران برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط