شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
مفاخر فرهنگی ایران، چراغ راه جوانان و نسل جدیداند

شالویی گفت: مفاخر فرهنگی و دینی ایران اسلامی از جمله آیت‌الله محمد کوهستانی باید به دانش آموزان مقاطع مختلف معرفی شوند تا با معرفی این بزرگان به عنوان الگوهای برجسته ایران زمین، جمله دانش آموزان جوان از این چهره ها و سلوک و حیات فرهنگی آنان به مثابه چراغ راه بهره مند گردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، پنجاه و یکمین سالگرد ارتحال فقیه و عالم ربانی مرحوم آیت الله محمد کوهستانی با قرائت پیام رییس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور جمع زیادی از علاقه مندان به این عالم فقید، استادان حوزه و دانشگاه و مدیران فرهنگی کشور در دانشگاه علم و فن آوری شهرستان بهشهر برگزار شد.
 
محمود شالویی رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در این آیین ملی پس از قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این همایش، طی سخنانی گفت: مهمترین رسالت برگزاری مراسم هایی در تجلیل از بزرگان عرصه فرهنگ، علم و دین در حقیقت انتقال میراث عظیم این بزرگان به مردم، خاصه نسل جوان و جدید است که انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور نیز همواره این مهم را مطمح نظر دارد.
 
او تأکید کرد: جا دارد بزرگانی چون آیت الله کوهستانی را بیشتر و بهتر به جوانان و نسل های امروز معرفی کنیم. به همین جهت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نامه ای از وزیر محترم آموزش و پرورش درخواست کرده اند که در قالب کتب آموزشی و در کلاس های درس، مفاخر فرهنگی و دینی ایران اسلامی از جمله این عالم و عارف فقید به دانش آموزان مقاطع مختلف معرفی شوند تا با معرفی این بزرگان به عنوان الگوهای برجسته ایران زمین، جمله دانش آموزان جوان از این چهره ها و سلوک و حیات فرهنگی آنان به مثابه چراغ راه بهره مند شوند.
 
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دنیا گریزی آیت الله کوهستانی اظهار کرد: آیت الله کوهستانی هنوز هم بعد از پنجاه سال در ایران محل توجه است. چرا که خلوص، ایمان و صفای باطن ایشان در کنار دانش علمی و میراث عظیم دانشی باقی مانده از ایشان همواره ساری و جاری است و با توجه به سلوک اخلاقی و دینی که آن عالم فقید داشتند، محبت ایشان در قلب و جان مردم و جوانان جریان دارد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معصومه هنرمند IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    خیلی دوستم دارم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها