چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
امکان تأسیس کتابفروشی در اماکن مسکونی قانون است/ رونمایی رسمی از سامانه تعرفه‌های فرهنگی

محمد‌مهدی اسماعیلی از رونمایی رسمی سامانه بهره‌مندی از تعرفه‌های فرهنگی خبر داد و درباره همراهی شهرداری برای تأسیس کتابفروشی در اماکن مسکونی گفت، بهره‌مندی از تعرفه‌های فرهنگی قانون است و شهرداری نیز در جریان این قانون قرار دارد.

محمد‌مهدی اسماعیلی درحاشیه جلسه هیئت دولت در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره به‌روز‌رسانی اسناد مرتبط با نشر یا تدوین سند جدید در این حوزه بیان کرد: چند اقدام مهم در حوزه نشر و کتاب با اصلاح آئین‌نامه‌ها در حال پیگیری است. بخشی از این جریان در اختیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که ابلاغ می‌شود، برخی از این اسناد نیز باید در هیئت‌ دولت یا شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب یا بررسی شود.
 
وی تحقق بند ج ماده 92 قانون ششم توسعه با هدف حمایت از نشر و کتابفروشی را مهم‌ترین مصوبه کتاب‌محور دولت اعلام کرد و افزود: سامانه بهره‌مندی ناشران و کتابفروشان از تعرفه‌های فرهنگی را به‌زودی و به‌طور رسمی افتتاح خواهم کرد.                                      
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره همراهی شهرداری در تحقق قانون به‌ویژه تأسیس کتابفروشی در اماکن مسکونی گفت: قانون بهره‌مندی از تعرفه‌های فرهنگی ویژه ناشران و کتابفروشان، موضوع بند ج ماده 92 قانون ششم توسعه و آیین‌نامه آن مصوب دولت است؛ شهرداری نیز در جریان این قانون قرار دارد.
 
اسماعیلی ادامه داد: شرط تأسیس کتابفروشی در اماکن مسکونی، عدم ضرر به همسایگان است؛ موقعیت مکانی بررسی می‌شود؛ به‌عبارت دیگر شورایی برای این فرآیند تشکیل خواهد شد که نمایندگان صنف نیز حضور دارد.           
        
وی با تأکید بر اهمیت مصوبه بهره‌مندی از تعرفه‌های فرهنگی ویژه ناشران و کتابفروشان بیان کرد: اجرای بندج ماده 92 قانون ششم توسعه، تحول مهمی در حمایت از کتابفروشان و ناشران محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها