شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
برگزاری یک هفته برنامه شاخص ادبی و هنری در شیراز

فارس- مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور گفت: در قالب هفته هنر نبوی ملکوت، شاخص‌ترین آثار ادبی و هنری کشور با موضوع حضرت رسول (ص) مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در شیراز، روح‌االله منوچهری صبح شنبه ۸ مهرماه در جمع خبرنگاران به مناسبت برگزاری هفته وحدت، بیان کرد: در قالب این رویداد که در ایام هفته وحدت برپا می‌شود، در هشت برنامه آثار مهم ادبی و هنری کشور مورد تحلیل  قرار خواهد گرفت.
 
وی افزود: هفته هنر نبوی ملکوت از امروز شنبه ۸ مهر ماه و با تحلیل سیمای پیامبر در شعر با محوریت مثنوی امت واحده اثر علی معلم دامغانی و با سخنرانی دکتر محمد مرادی آغاز می‌شود.
 
منوچهری ادامه داد: در ادامه این رویداد روز یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲، در قالب برنامه سیمای پیامبر در ادبیات کهن، کتاب قاف نوشته یاسین حجازی با حضور دکتر قیصری تحلیل و بررسی می‌شود.
 
وی اضافه کرد: در سومین روز از این هفته که به هنر هفتم اختصاص یافته، سیمای پیامبران در سینمای ایران با محوریت فیلم سینمایی محمد رسول الله از مجید مجیدی با حضور بیژن کیا به بوته نقد و تحلیل گذاشته می‌شود و در همین روز همزمان نمایشگاه حروف نگاری نام حضرت محمد(ص)، آثار هنرمندان برجسته کشور و در روزها یازدهم و دوازدهم مهرماه نمایشگاه خوشنویسی نستعلیق و شکسته، نسخ و ثلث آثار خوشنویسان برتر کشور برگزار خواهد شد.
 
به گفته منوچهری، پنج شنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ مهرماه آثار هنرمندان برگزیده کشور در شاخه‌های هنری نقاشی و طراحی پوستر با محوریت حضرت رسول (ص) نمایش در خواهد آمد.
 
وی یادآور شد: علاوه بر این بررسی‌های هنری و ادبی، برنامه‌های جانبی نیز ویژه گروه‌های سنی کودک و بزرگسال برنامه ریزی شده که در این قالب روز ۱۰ و ۱۱ مهرماه ساعت ۱۷ تا ۱۹، گروه کودک مل مل با همکاری کنگره جهانی حضرت محمد (ص) برای کودکان شیرازی به اجرای برنامه می‌پردازند.
 
منوچهری عنوان کرد: ویژه برنامه گروه سنی بزرگسال نیز ۹ تا ۱۴ مهرماه از ساعت ۲۰ در  مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور  برگزار می‌شود که از ۹ تا ۱۱ مهرماه به صورت زنده از سیمای مرکز فارس پخش خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها