جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
هفتمین محفل خاطره‌گویی «مهرانه‌های بارانی» در بجنورد برگزار شد

خراسان شمالی- هفتمین محفل خاطره‌گویی «مهرانه‌های بارانی» همراه با نمایش مستند « ننه‌جان » به مناسبت هفته دفاع مقدس و به همت حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا ) در بجنورد، عصر جمعه محفل خاطره گویی « مهرانه‌های بارانی » ویژه بانوان با حضور استاندار خراسان شمالی، مادران ، بانوان و همسران شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم در بجنورد برگزار شد.
 
اقتدار و ماندگاری نظام حاصل خون پاک شهدا است
 
استاندار خراسان شمالی ضمن ابراز ارادت و تشکر به خانواده معظم شهداء و ارج نهادن به مقام شامخ شهیدان دفاع مقدس، اظهار کرد: اقتدار و ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی، همچنین اتحاد و انسجام کنونی را مدیون خون پاک شهیدان جنگ تحمیلی هستیم.
وی افزود: مادران شهید به خود ببالند که فرزندانشان در راهی قدم گذاشتند که بی شک راه سعادت و سربلندی است.
 
نمایش مستندی با عنوان « ننه‌جان »
 
نمایش اثری مستند از مادر شهیدی با عنوان ننه جان که روایتگر دلتنگی‌های مادری برای فرزند شهیدش بود؛ فضای این محفل معنوی را آغشته به حزن و اندوه مادران شهید کرد و حس همدردی ایشان را برانگیخت.
 
اهمیت نماز اول وقت از اولویت‌های غیر قابل انکار برای برادر شهیدم بود
 
در ادامه خواهر شهیدان رمضانی، که خود همسر شهید فیض‌اله سجادی بود؛ از برادران شهید خود گفت و بیان کرد: با تولد در خانواده‌ای با تمایلات مذهبی و جزو قشر متوسط جامعه، شرایط برای درک بیشتر و بهتر برادرانم از وضعیت و اوضاع بحرانی قبل و بعد از انقلاب فراهم بود. برادر بزرگترم قبل از انقلاب به دلیل فعالیت‌های سیاسی مدتی را در زندان به سر می برد.
 
وی به فعالیت شهید ابراهیم رمضانی در گروه‌های جهادی که بعد از انقلاب شکل گرفته بود اشاره و تصریح کرد: وی سعی بسیار در کمک‌رسانی به مردم در روستاها داشت. یک سال به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان با فصل کار، با لبی خشک و تشنه به خانه برگشت به او اصرار کردیم که ابتدا افطار کند و سپس نماز خود را به جای آورد. ولی اصرار و پافشاری خانواده موثر واقع نشد و شهید بزرگوار برای اقامه نماز اول وقت به مسجد رفت.
 
رعایت حق‌الناس حتی به اندازه یک چوب کبریت الزامی است
 
مادر شهید احسان رنجبر در خاطره ای از پسر شهیدش، که از اصرار او بر لزوم رعایت حق‌الناس تاکید داشته است، گفت: روزی به دلیل مشغله‌های دوران تحصیل کبریت در منزل برای روشن کردن بخاری وجود نداشت. پسرم در منزلی به همراه شهید رستگارساکن بود؛ آنها در لبه بیرونی پنجره همسایه کبریتی می بینند و بخاری را روشن می کنند؛ ولی یادآوری این مطلب که ممکن است همسایه رضایت نداشته باشد شب را با مشغله فکری و عذاب وجدان به صبح می‌رسانند. اول صبح همسایه از ماجرا مطلع شده و صداقت و وجدان آگاه دو جوان را تحسین می کند.
آسایش طلبی جایگزین آرامش طلبی شده است
 
دکتر عباسی عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان دکتر عباسی که خواهر شهید عباسی است از نگرانی‌های خود در حوزه جمعیت و فرزند‌آوری گفت و خاطر نشان کرد: امروزه اولویت‌های جوانان از آرامش طلبی به آسایش طلبی تغییر یافته است. دختران ما باید با حفظ و علاقه به نقش خود در جامعه از وطیفه مادری غافل نشوند.
 
وی اصول زندگی موفق با رویکرد مادران موفق را ۴ اصل برشمرد و اینگونه تبیین کرد: نیت در راه خدا، اولین و مهم‌ترین اصل است؛ اصل دوم بصیرت و دانایی است. شاد زیستن و شادمانه زندگی کردن سومین اصل و توکل بر خداوند و داشتن اعتقادی راسخ به رزاق بودن خداوند چهارمین اصل، در داشتن زندگی موفق برای مادران است.
 
هفتمین محفل خاطره‌گویی مهرانه‌های بارانی به همت حوزه هنری خراسان شمالی و با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، استانداری، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، سازمان بسیج زنان، بنیاد شهید و امور ایثارگران و صدا و سیمای خراسان شمالی برگزار و در پایان این مراسم استاندار خراسان شمالی، با اهدای لوح تقدیر و تقدیم هدیه از مادران و همسران شهیدان جنگ هشت ساله تقدیر و تشکر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها