چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
راه‌اندازی کارگاه تولید پوشاک توسط مهارت‌آموزان کتابخانه بصیرت

زنجان- کتابدار کتابخانه بصیرت زنجان گفت: سه نفر از شرکت کنندگان در دوره‌های آموزشی این کتابخانه، کارگاه تولید پوشاک خود را راه‌اندازی کرده‌اند و محصولات خود را به شهرهای تهران و زنجان ارسال می‌کنند.

اکرم بابایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با بیان اینکه وجود کتابخانه مایه برکت برای اهالی روستا است، اظهار داشت: کتابخانه می‌تواند مسیر ایجاد کسب و کارها را در روستاها تسهیل کرده و فرصت‌های شغلی جدیدی برای روستاییان ایجاد کند.

وی از نقش موثر کتابخانه‌های عمومی در اشتغالزایی خبر داد و افزود: طی سال‌های گذشته با هدف مهارت‌افزایی و ارتقایی توانایی بانوان روستا، کارگاه‌های آموزشی گلدوزی و خیاطی را در کتابخانه بصیرت برگزار کردیم.

بابایی با اشاره به استقبال خوب خانواده‌ها از این کارگاه‌های آموزشی عنوان کرد: با توجه به اینکه کتابخانه تنها پایگاه فرهنگی روستا و محل مورد اعتماد خانواده‌ها است، از برگزاری دوره‌های آموزشی در این محل استقبال خوبی به عمل آمد. 

کتابدار کتابخانه «بصیرت» استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه بعد از پایان دوره شاهد ایجاد کسب و کارهای مرتبط در روستا بودیم، ادامه داد: در حال حاضر سه نفر از شرکت کنندگان در این دوره‌های آموزشی، کارگاه تولید پوشاک خود را راه‌اندازی کرده‌اند و محصولات خود را شهرهای تهران و زنجان ارسال می‌کنند.

وی با تاکید بر نقش کتابخانه‌های عمومی در ایجاد و راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک و خانگی، تصریح کرد: ورود جدی نهاد کتابخانه‌های عمومی به عرصه کسب و کارهای کوچک و خانگی، فرصت ارزشمندی برای اعضای کتابخانه‌ها فراهم کرد تا استعدادهای خود را شناسایی کرده و به فکر ایجاد کسب و کار خود باشند.

 کتابدار کتابخانه بصیرت تصریح کرد: علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی و حمایت و ترغیب اهالی برای راه اندازی کسب و کار خرد، نشست‌های کتابخوان مرتبط نیز برگزار کردیم که با استقبال خانواده‌ها مواجه شد.

وی تصریح کرد: با توجه به برکات بسیاری که از برگزاری این کارگاه‌های آموزشی در کتابخانه به وجود آمد، قصد داریم این روند را ادامه داده و اقشار مختلف روستا را در مسیر ایجاد و راه اندازی کسب و کار خرد هدایت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها