یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۲
قاضي‌زاده: رشد سرانه مطالعه، انقلابي در  عرصه كتابخواني است

نويسنده حوزه رسانه و استاد دانشگاه، با اظهار خشنودي از رشد سرانه مطالعه افزود: اين اتفاق، انقلابي در حوزه كتابخواني است و بايد راهكاري براي استفاده از آثار اين پيشرفت عظيم در جامعه انديشيد./

علي‌اكبر قاضي‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، درباره رشد سرانه كتاب اظهار داشت: رشد سرانه مطالعه در كشور، مايه خشنودي است و بسيار مهم است كه دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به گونه‌اي عمل كرده‌اند كه مردم بيشتر كتاب بخوانند. به نظر من اين راهكارها بايد تدوين شود.

وي افزود: رشد 70 درصدي سرانه مطالعه، انقلابي در عرصه كتابخواني به شمار مي‌رود و بايد تمهيداتي انديشيد تا بتوان از آثار آن در راه پيشرفت بيشتر استفاده كرد.

نويسنده كتاب «روزنامه‌نگاري حرفه‌اي» با اظهار اين كه «مطالعه نكردن، خطري پنهاني است كه آينده كشور را تهديد مي‌كند»، گفت: كتاب‌هاي كه در سال‌هاي اخير منتشر شده، كتاب‌هاي خوبي‌اند اما در كنار اين كتاب‌ها، افرادي كه مطالعه مي‌كنند، نياز به راهنما دارند تا علاوه بر ايجاد انگيزه، مطالعه آنها هدفمند شود.

قاضي‌زاده افزود: بزرگترين مشكلي كه در زمينه كتابخواني داريم، كمبود كتابخانه غني در محله‌هاي شهر تهران است و ديگر اين كه راه ورود به كتابخانه‌هاي غني، بسيار مشكل است. بايد دسترسي به كتاب آسان شود و نويسندگان نيز غني‌تر بنويسند. 

وي افزود: البته وظيفه آموزش و پرورش را در آموزش مهارت‌هاي مطالعه صحيح و مسووليت رسانه‌ها را در زمينه اطلاع‌رساني نبايد ناديده گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط