شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
کتاب به ارزش 16 میلیون تومان به کتابخانه مستقل فرهنگ روستای بالاجاده اهدا شد

گلستان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: به کتابخانه مستقل فرهنگ روستای بالاجاده 200 عنوان کتاب به ارزش 16 میلیون تومان کتاب اهدا شد.

محمد رعیت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ادای احترام به شهدا و ایثارگران سال‌های حماسه و ایثار، گفت: در راستای وظایف سازمانی و به‌منظور تبلیغ و ترویج امر کتاب و کتاب‌خوانی و توجه به کتابخانه‌ها و فعالان این عرصه، 200 عنوان کتاب به ارزش 16 میلیون و 217 هزار تومان از سوی این دستگاه اجرایی به کتابخانه مستقل فرهنگ روستای بالاجاده اهدا شد.

وی سپس ضمن قدردانی از محمد رایجی، بانی شکل‌گیری این پاتوق فرهنگی مستقل، درباره افتخارات این کتابخانه گفت: کتابخانه مستقل فرهنگ روستا بالاجاده شهرستان کردکوی، در هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در سال 99 از میان ۲۰۵۰ شرکت‌کننده از ۳۰ استان کشور، جزو ۱۰ برگزیده نهایی کشور انتخاب و تنها منتخب برگزیده استان گلستان شد.

رعیت ادامه داد: همچنین این کتابخانه در امور تبلیغی و ترویجی همواره به‌صورت خودجوش فعال بوده است که به‌عنوان نمونه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در سال جاری، نمایشگاه کتابی با عنوان «شور حسینی- شعور حسینی» باهدف معرفی و تبیین تاریخ و فلسفه قیام کربلا و عاشورای حسینی به‌ویژه برای نسل نوجوان و جوان در این مکان برپا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: کتابخانه فرهنگ سال گذشته و امسال در غرفه ای در نمایشگاه بزرگ کتاب تهران با رویکرد تبلیغی و ترویجی و نیز در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین در گلستان حضوری چشم‌گیر داشت که مورد استقبال ویژه علاقه‌مندان قرار گرفت.
 
به گزارش ایبنا؛ کتابخانه عمومی مستقل «فرهنگ» در روستای بالاجاده شهرستان کردکوی در استان گلستان واقع‌شده است. کتابخانه‌ای غیردولتی با بیش از 23 هزار جلد کتاب که در دهه 50 فعالیت خود را با 100 عنوان کتاب آغاز کرد.

محمد رایجی، یک معلم بازنشسته مؤسس این کتابخانه است. او در تابستان 1357 تنها کتابخانه روستای بالا جاده را با یک قفسه‌ دست‌ساز چوبی در خانه قدیمی و موروثی پدری‌اش تأسیس کرد. این کتابخانه 20 سال به همین سبک و سیاق به فعالیت خود ادامه داد تا اینکه در زمستان سال 1397 با مشارکت مردم و تلاش رایجی مرمت و بازسازی شد.

کتابخانه مستقل فرهنگ در حال حاضر و از تابستان 1400 در محل جدیدش (مدرسه سابق شهید حاج اسدالله بالاجاده) پذیرای دوستداران فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها