پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد ایلام شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دقایقی پیش با استقبال معاون سیاسی امنیتی استانداری، معاون توسعه مدیریت منابع انسانی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان وارد فرودگاه ایلام شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (پنجشنبه 30 شهریور) به استان ایلام سفر کرد.

وی در سفر یک روزه خود به استان ایلام پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام دیدار و سپس در نشست شورای فرهنگ عمومی استان شرکت می‌کند.

شرکت در نشست هم‌اندیشی با فعال فرهنگی استان، دیدار با خانواده شهدا، شرکت در جشنواره تئاتر طنز شهرستان ایوان، دیدار با حافظ قرآنی روشندل این شهرستان و بررسی زیر ساخت های فرهنگی هنری از دیگر برنامه های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایلام است.

اعتبار ویژه ای برای کنگره بین‌المللی اربعین در استان ایلام در نظر گرفته شود

همچنین نشست هیئت رئیسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های استان ایلام با حضور وزیر ارشاد برگزار شد، در این نشست علی هوشمند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با خوشامدگویی به محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به تحریم خصمانه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط آمریکای جنایتکار، افزود: وزیر محترم  فرهنگ و ارشاد اسلامی در جای درستی ایستادند و خاری در چشم استکبار و دشمن شدند و این تحریم نشان از ضعف و عصبانیت استکبار است.

وی در ادامه ضمن تبریک هفته وحدت و دفاع مقدس، افزود: استان ایلام با جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر و ۱۲ شهرستان همچنین اقلیمی کوهستانی و دیدنی دارای قومیت های؛ کرد، لر، لک و عرب است.

هوشمند با اشاره به مطالبات فرهنگی مردم استان ایلام عنوان داشت: یکی از انتظارات مردم استان نامگذاری روز استان ایلام و ثبت سالروز آزاد سازی مهران قهرمان در تقویم  است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در آغازین روزهای دفاع مقدس اولین فتح و ظفر توسط عشایر استان ایلام رخ داد و در عملیات ضربت ذوالفقار به پیروزی رسید که جا دارد در در تقویم روز عشایر استان ایلام ثبت شود.

هوشمند گفت: با توجه به اینکه بیشترین تردد زوار حسینی از استان ایلام است، اعتبار ویژه و خاصی برای کنگره بین المللی اربعین در نظر گرفته شود.

وی با عنوان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی هنرمندان استان ایلام ساختن یک فیلم فاخر در رابطه با حوزه دفاع مقدس در استان ایلام است، تاکید کرد:  لازم است در حوزه آسیب‌های اجتماعی نگاه ویژه‌ای به استان ایلام شود و با توجه به همسایگی استان ایلام با کشور عراق هفته های فرهنگی هنری در کشور عراق برگزار شود و همچنین این برنامه‌ها به میزبانی استان ایلام نیز اجرا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها