دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
باید شتاب انجام فعالیت‌‌ها را افزایش دهیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه گفت: فعالیت‌ها و اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده ولی به میزان فعلی راضی نیستیم و باید شتاب کار را افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، جلسه شورای معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه(27 شهریور‌ماه) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.  
 
محمدمهدی اسماعیلی در این نشست گفت: امروز علاوه بر برنامه‌‌ها باید از عملکرد و اقدامات انجام شده در دولت مردمی نیز سخن گفت.
 
وی با اشاره به انسجام  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این وزارتخانه مسئولیت بخش مهمی از گفتمان اصلی دولت را به عهده دارد.
 
اسماعیلی افزود: به دلیل اشتراکات ذهنی با رئیس جمهور سرعت کار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار بالا بوده و در همین راستا تعداد برنامه‌های تحقق‌یافته نیز افزایش یافته است.
 
وی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با اعضای هیئت‌دولت و اعلام حمایت و تجمید ایشان از دولت، تاکید کرد: بنا بر فرمایشات ایشان عملکرد حوزه فرهنگ خوب و نیازمند گسترش است.
 
اسماعیلی گفت: فعالیت‌ها و اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده ولی به میزان فعلی راضی نیستیم و  باید شتاب کار را افزایش دهیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام آماده بودن برنامه عملیاتی دوسال آینده با بازه‌های زمانی مشخص افزود: ویرایش نهایی اصلاح ساختار در حال آماده شدن است، یک بخش از آن در قالب برنامه هفتم و یک بخش دیگر در حال پیگیری است.
 
این مقام مسئول با اشاره به اصلاح برخی گره‌های اساسی و بعضاً ۴۰ ساله آیین‌نامه‌ها و تصویب آن در برنامه هفتم افزود: کار اساسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث اصلاح ساختار و اصلاح بودجه صورت گرفته است.
 
اسماعیلی گفت: در حوزه قرآن و عترت برنامه‌ ای گسترده با حضور وزاری فرهنگ کشورهای مختلف و قاریان بین‌المللی خواهیم داشت.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اعلام راه‌اندازی مراکز رشد در سه کشور افزود: رایزنی‌های فرهنگی باید هم راستا با دولت بوده و بیشترین پیگیری‌ها در راستای تقویت ارتباط با همسایگان و  کشورهای همسو باشد، یکی از شاخص‌های اصلی در عملکرد رایزنان فرهنگی پیگیری حوزه صنایع خلاق فرهنگی است.

به گزارش ایبنا؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسماعیلی با اشاره به اخذ مجوز اعزام ۳۵۰ هزار زائر حج عمره گفت: در اولین فرصت این اعزام‌ها شروع خواهد شد، پیش‌بینی می‌شود هر سال ۲ میلیون اعزام داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها