شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶
«باغ مخفی» با ترجمه مریم مفتاحی برای نوجوانان منتشر شد

کتاب «باغ مخفی» به قلم فرانسیس هاجسون برنت با ترجمه مریم مفتاحی از سوی نشر آموت برای نوجوانان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مری لناکس، کوچک، بداخلاق و پرخاشگر است و وقتی در هند پدر و مادرش را از دست می‌دهد به انگلستان برگردانده می‌شود تا با عموی خود در باغی بزرگ و ساکت و قدیمی زندگی کند. مری در طول روز کاری برای انجام‌دادن ندارد به جز پرسه‌زدن در باغ و البته تماشای سینه‌سرخی که بر فراز دیوارهای باغ اسرارآمیز پرواز می‌کند؛ باغی که ۱۰ سال است درِ آن قفل شده و کلیدش مفقود است.

رمان «باغ مخفی» درباره کودک ناسازگار و مریض‌احوالی است که گویی تنها مواجهه با چیزی حیرت‌انگیز، می‌تواند تغییری در اخلاق او بدهد. این کتاب داستان آشتی با آسمان و زمین و گل و رنگ و پرنده است؛ دیدن و بوییدن و لمس‌کردن طبیعت و هر آنچه در آن است. منتقدان ادبی جهان، این رمان را شاهکار ادبیات کودک و نوجوان دانسته‌اند. از روی داستان «باغ مخفی» فیلم‌های زیادی ساخته شده است.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«یک هفته‌ای خورشید بر فراز باغ مخفی تابید. وقتی مری به باغ فکر می‌کرد، نام باغ مخفی به ذهنش می‌آمد. از اسمی که گذاشته بود خوشش می‌آمد. وقتی دیوارهای زیبا و قدیمی باغ او را در بر می‌گرفت و کسی نمی‌دانست کجاست، حسابی کیف می‌کرد. انگار از دنیا خارج شده و پا به سرزمین پریان گذاشته بود.»

فرانسیس هاجسون برنت از تأثیرگذارترین نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان قرن است که به دلیل تجارب شخصی و زندگی پردردی که از سر گذراند، توانست رمان‌هایی فارغ از زمان و مکان خلق کند. رمان‌هایی که توجه بزرگسالان و کودکان را به خود جلب کرد. تم اصلی آثار این نویسنده تحول فردی و یافتن خویشتن است.

رمان نوجوان «باغ مخفی» اثر فرانسیس هاجسون برنت با ترجمه مریم مفتاحی به تازگی از سوی نشر آموت در ۳۷۶ صفحه، شمارگان ۵۵۰ نسخه و به بهای ۱۹۹ هزار تومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها