جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹
۱۵ کتابخانه در هفته دولت بهره‌‌برداری شد / رشد ۵۱ درصدی کتابخانه‌های سیار در دولت سیزدهم

لرستان- دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در هفته دولت امسال ۱۵ کتابخانه در کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، مهدی رمضانی روز جمعه در آیین بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دولت سیزدهم تعداد کتابخانه‌های سیار ۵۱ درصد و تعداد اعضای فعال کتابخانه‌ها نیز ۱۴۵ درصد افزایش یافته است.
 
وی با بیان اینکه برنامه نهاد کتابخانه‌ها براساس تاکید رئیس جمهور افتتاح ساختمان نیست؛ بلکه آماده‌سازی فضا برای بهره‌برداری است، بیان کرد: هفته دولت امسال ۱۵ کتابخانه عمومی در کشور بهره‌برداری شد که ۸ باب از این تعداد تازه‌ساز و مابقی جابجایی و بازطراحی بود که همه این واحدها تجهیز و سپس بهره‌برداری شده است.
 
رمضانی افزود: کتابخانه مرکزی خرم‌آباد با گذشت بیش از ۲ دهه به نماد ناکارآمدی در کشور تبدیل شده بود که نمونه آن در بسیاری از استان‌ها وجود دارد و با توجه ویژه دولت سیزدهم به نوبت در حال بهره‌برداری و تحویل به علاقه‌مندان کتابخوانی است.
 
وی گفت: کتابخانه‌های نسل جدید فضای متفاوت از حیث خدمات و حضور اعضا دارد و می‌تواند پیش‌برنده باشد. 
 
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توجه به کودک و نوجوان را از اولویت‌های مهم در دوره کنونی برشمرد و افزود: ایجاد فضاهای مربوط به این بخش با جدیت دنبال می‌شود که این امر در کنار سایر خدمات کتابخانه‌ای به برکت انقلاب اسلامی محقق شده است.

رمضانی گفت: جمهوری اسلامی ایران در شبکه‌های کتابخوانی جزو ۱۴ کشور پیشروی دنیا و اول آسیا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها