یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷
نمایشگاه مطبوعات کرمانشاه افتتاح شد

کرمانشاه - نمایشگاه مطبوعات منتشرشده در سال‌های 1329تا1332هجری شمسی در محل نگارخانه میرزامحمدرضا کلهر واقع در تالار شهید آوینی کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کرمانشاه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ظهر روز یکشنبه در آئین افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات منتشرشده گفت: این نمایشگاه با ۵۸ اثر از روزنامه‌های دهه ۲۰ تا ۳۰ شمسی افتتاح شده است.
 
علی صفدری  هدف از برگزاری نمایشگاه مطبوعات منتشرشده را مروری بر تاریخ ایران در ۷۰ سال گذشته عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه 58اثر از روزنامه‌های دهه 20تا30 هجری شمسی عرضه شده است.

وی یادآور شد: بخشی از این روزنامه‌ها چاپ خود استان هستند که در آن زمان چاپ شده‌اند و برخی دیگر چاپ شده در پایتخت و دیگر استان های کشور هستند.
 
وی اضافه کرد: غالب روزنامه های نمایشگاه به موضوع ۲۸ مرداد اشاره دارد و هدف از برگزاری این نمایشگاه مروری بر تاریخ ایران در ۷۰ سال گذشته است.


 
این مسئول افزود: هدف از برگزاری نمایشگاه اینست که از خواست مردم و اتفاقاتی که بر آنان در آن دوره گذشته است و اینکه اولویت مطبوعات آن زمان چه چیزی بوده است، آگاه شویم و اینکه متوجه شویم جایگاه مردم در ۷۰ سال گذشته چگونه بوده است و علاوه بر آن بتوانیم جایگاه فعلی مردم و کشور را نسبت به زمان حال بهتر درک بکنیم.
 
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برای نسل جوان و نوجوان ما حکم کلاس درس را دارد.
 
وی در خصوص بایگانی روزنامه‌های زمان حال گفت: یک نسخه از هر کدام از نشریات و روزنامه‌ها  در مجموعه وزارت ارشاد و یک نسخه هم توسط  نشریات بایگانی می‌شود.

 نمایشگاه فرصت مناسبی برای تاریخ‌پژوهان شهر کرمانشاه است

در ادامه پژوهشگر تاریخی و مجموعه‌دار مطبوعات کرمانشاه در خصوص نمایشگاه مطبوعات منتشر شده گفت:جمع آوری این مجموعه تقریبا پنج سال زمان برد.
 
مهدی ودودیان با بیان اینکه روزنامه‌ها بهترین منابع پژوهشی است، ادامه داد: تاکنون بیش از ۴۰۰ عنوان روزنامه و مجله را برای آرشیو خود جمع‌آوری کرده‌ام و برای این نمایشگاه 
 ۵۸ عنوان را در معرض دید علاقمندان قرارداده‌ایم.
 
ودودیان اضافه کرد: مطالب چاپ شده در این روزنامه‌ها بیانگر اتفاقات و تحولاتی است که در آن زمان اتفاق بوده، این جریانات از مبارزات ملی شدن صنعت نفت شروع و تا وقوع کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ ادامه دارد.

این پژوهشگر تاریخی گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی است برای تاریخ پژوهان شهر کرمانشاه که بدنبال تحقیق و پژوهش هستند خروجی خوبی برای آن ها خواهد داشت.
 
نمایشگاه مطبوعات منتشر شده از ۲۹ مرداد تا دوم شهریور جاری به مدت پنج روز و از ساعت ۱۰ الی ۱۲ صبح و بعدازظهر ها از ساعت 16تا19 در مجتمع شهید آوینی میزبان علاقمندان است.
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها