یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
«شام اَوَد» رونمایی می‌َ‌شود

مراسم رونمایی از مجموعه غزلیات «شام اود» سروده‌علیرضا قزوه، شاعر، نویسنده و مدیر دفتر شعر، موسیقی و سرود صداوسیما برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «شام اود» جدیدترین دفتر شعر علیرضا قزوه و شامل 65 غزل با مضامین آیینی، عرفانی و اجتماعی است که اخیرا در 160 صفحه از سوی انتشارات شاعران پارسی‌زبان منتشر شده است.

علیرضا قزوه درباره وجه تسمیه این کتاب در پشت جلد آورده است: «در قدیم در هند صبح‌های بنارس و شام‌های اوده (اَوَد) زیباترین و خاطره‌انگیزترین صبح و شام‌ها بودند و من که بارها به بنارس و لکنو و کشمیر و حیدرآباد و کلکته رفت‌وآمد کرده بودم چه لحظات خوشی را در این دو شهر داشتم. اگر از هندی‌های قدیمی و آداب‌دان بپرسی که بعد از صبح بنارس چه نامی را می‌توان بر کتاب شعری نهاد بی‌گمان خواهند گفت: شام اود.»

مراسم رونمایی از این مجموعه شعر به همت اداره‌کل کتابخانه‌های استان تهران و با حضور پدیدآورنده اثر و جمعی از شاعران ایرانی و خارجی از جمله یوسفعلی میرشکاک، مرتضی امیری اسفندقه، عبدالجبار کاکایی، بلرام شکلا، مرادجان بوری بایف، مصطفی محدثی خراسانی، محمودرضا اکرامی‌فر،  سیدمسعود علوی‌تبار، شاه‌منصور شاه‌میرزا و نغمه مستشار نظامی سه‌شنبه 31 مرداد از ساعت 10 تا 12 در کتابخانه مرکزی پارک شهر واقع در خیابان بهشت ورودی درب چهار پارک شهر برگزار می‌شود.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها