دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
راهکارهای مبارزه با تخفیف‌های غیرمتعارف در بازار کتاب بررسی می‌شود

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران تخفیف‌های غیرمتعارف را یکی از چالش‌های جدی کتابفروشان دانست و از بررسی و کارشناسی راهکارهای مبارزه با آن خبر داد.

ابراهیم کریمی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به تلاش‌های اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در زمینه برخورد با قاچاق کتاب، عنوان کرد: اتحادیه سال‌ها است که در حد توان خود در کارگروه‌ صیانت از حقوق ناشران، نویسندگان و مترجمان با متخلفان مبارزه می‌کند، زیرا معتقد است که منافع اعضای اتحادیه ضایع می‌شود.
 
وی در ادامه، تخفیف‌های غیرمتعارف را یکی از چالش‌های جدی کتابفروشان و بازار کتاب اعلام کرد و افزود: موضوع تخفیف در اتحادیه مطرح است و فعالان حوزه نشر در حال بررسی و کارشناسی آن هستند تا به راهکاری برسیم و به صورت جدی با این پدیده مبارزه شود.
 
کریمی ادامه داد: عموم آثاری که با تخفیف عرضه می‌شوند، کتاب‌های نازل، بدل و رونویسی شده از ترجمه‌های معتبر و خوب است که ناشران بزرگ منتشر و با تلاش مترجمان نامی روانه بازار نشر شده است.
 
وی با بیان اینکه انتشار و عرضه این آثار موجب بی‌اعتمادی خوانندگان و مخاطبان کتاب خواهد شد، گفت: آثار ادبی اگر خوب و ارزشمند باشند با تخفیف عرضه نمی‌شود، عرضه کتاب با تخفیف‌های متعارف و غیرمتعارف نشان می‌دهد که این کالا نازل است.
 
کریمی با طرح این موضوع که به کتاب خوب چوب حراج نمی‌زنند، گفت:‌ تلاش می‌کنیم علاوه بر فرهنگسازی برای جامعه، درباره این پدیده روشنگری کنیم که «هر ارزانی‌ای بی‌دلیل نیست» البته از رسانه‌ها هم می‌خواهیم در این زمینه روشنگری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها