سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
آغاز داوری مسابقات فعالان قرآنی در خراسان شمالی

خراسان شمالی- مدیر کل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: مرحله داوری استانی شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» با حضور ۲۲۲ فعال قرآنی آغاز شد.

حجت الاسلام حبیب‌الله پاکدامن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد اظهار کرد: ۲۲۲ فعال قرآنی از کانون‌های مساجد استان برای شرکت در این دوره آثار خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت کردند  و اکنون در حال رقابت است.
 
وی گفت: داوری مرحله استانی آثار رسیده به شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان که از سوی حافظان، قاریان، موذنین و مکبرین فعال در کانون های مساجد خراسان شمالی در سامانه بچه های مسجد ثبت شده، آغاز شد.
 
حجت‌الاسلام پاکدامن افزود: ۲۲۳ فعال قرآنی در سه رده سنی کودکان زیر ۷ سال، نوجوانان رده سنی ۷ تا ۱۶ سال و جوانان نیز برای فعالان قرآنی ۱۷ تا ۳۰ سال با هم رقابت می کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: این مسابقات ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که پیش از این و در موعد مقرر به سامانه بچه‌های مسجد مراجعه و آثار خود را دراین سامانه ثبت کردند. 
 
حجت‌الاسلام‌ پاکدامن اعلام کرد: این دوره از مسابقات در دو بخش کلی ویژه اعضاء در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبّری، قرائت نماز، استعدادیابی، معارف اهل‌بیت و نیز بخش کانونی در رشته‌های طرح مسجد پایگاه قرآنی، طرح تلاوت نور و تولیدات هنری در دستور کار قرار گرفته و داوری می شود.
 
وی تصریح کرد: آزمون در رشته هاي مفاهيم قرآن کريم، حفظ جزء ۳۰ و معارف اهل بيت عليهم السلام، ویژه افرادی است که پیش از این به صورت مجازی برگزار شد.
 
وی بیان کرد: مسابقات قرآنی مدهامّتان به صورت غیر حضوری و از طریق بارگذاری اثر در سامانه بچه‌های مسجد برگزار می‌شود و شرط احراز رتبه در مرحله استانی و کشوری، کسب حداقل ۷۰ درصد کل امتیازات رشته مورد نظر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها