شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
مسابقه ملی کتابخوانی «وارث» تا اربعین حسینی در قم ادامه دارد

قم- مسابقه ملی کتابخوانی «وارث» با محوریت سه کتاب «پرنده در گودال»، «عقیله» و«مقتل حسینی نوجوان»در قم تا اربعین حسینی ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، مسابقه ملی کتابخوانی «وارث» با محورت سه کتاب «عقیله»، «مقتل حسینی نوجوان» و «پرنده در گودال» توسط پاتوق کتاب و با مشارکت سه انتشارات به نشر، معارف و جمکران برگزار می‌شود و تا اربعین ۱۴۰۲ ادامه دارد.
 
 سه کتاب «پرنده در گودال»، «عقیله» و«مقتل حسینی نوجوان» به عنوان منبع مطالعاتی انتخاب شده است که رده‌های سنی مختلف کودک، نوجوان تا بزرگسال می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.
 
«پرنده در گودال» نوشته مسلم ناصری قصه‌ای کودکانه با زبان نمادین است. در این اثر حوادث روز عاشورا و شهادت امام حسین (ع) برای کودکان روایت شده است.
 
کتاب «عقیله» مستندی داستانی از زندگی بانوی قهرمان کربلا حضرت زینب کبری (س) براساس منابع مستند تاریخی است که با قلم الهام امین، نگاهی جامع دارد که در سال ۱۴۰۱ به عنوان اثر برگزیده هجدهمین دوره کتاب سال خراسان رضوی در بخش ادبیات داستانی شناخته شده است.
 
کتاب «مقتل حسینی نوجوان» نوشته علی شعیبی، زبانی ساده و ارائه مطالب مفید و کاربردی نوجوانان را با واقعه کربلا و اتفاقات محرم سال ۶۱ هجری قمری و ابعاد قیام تاریخ امام حسین (ع) و یاران وفادارش و دلیل شکل‌گیری آن آشنا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها