چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
برگزاری کارگاه قصه‌گویی در کتابخانه‌های عمومی زنجان

زنجان_ مدیرکل کتابخانه‌‌های عمومی استان زنجان از برگزاری کارگاه قصه‌گویی خلاق در کتابخانه‌های عمومی زنجان خبر داد و گفت: قصه‌گویی خلاق روشی است که کودک را به افزایش مهارت، رشد خلاقیت، تخیل و تصویرسازی هدایت می‌کند.

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای آشنایی کتابداران با شیوه‌های قصه‌گویی خلاق کارگاه‌های مرتبط با همکاری کتابخانه‌‌های عمومی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه به عنوان «قصه‌گویی خلاق» در دو روز متوالی برگزار می‌شود، اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی روزهای 22 و 23 مردادماه کتابخانه سهروردی میزبان این کارگاه خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌‌های عمومی استان زنجان گفت: مدرسین این دوره سید محمد مهاجرانی (نویسنده، شاعر و کارشناس ادبیات کودک) و غلامرضا حیدری ابهری (نویسنده و محقق در زمینه تعلیم و تربیت) هستند.

رضاخانی با اشاره به اینکه در این کارگاه مهارت‌های مرتبط با قصه‌گویی خلاق مطرح خواهد شد، اضافه کرد: قصه‌گویی خلاق روشی است که کودک را به افزایش مهارت، رشد خلاقیت، تخیل و تصویرسازی هدایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مدرسین انتخاب شده برای این کارگاه آموزشی از فعالان حوزه تعلیم و تربیت در بخش کودک و نوجوان هستند، اضافه کرد: این دو مدرس تالیفات بسیاری در حوزه کودکان و نوجوانان دارند، به همین خاطر جزو افراد شاخص در این بخش محسوب می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌‌های عمومی استان زنجان در ادامه با اشاره به اهمیت قصه‌گویی در تربیت کودکان گفت: قصه‌ها نقش مهمی در درک و دریافت کودکان دارند به همین خاطر مهمترین ابزار برای تقویت خلاقیت، خیال‌پردازی و مهارت‌های کلامی هستند.

رضاخانی همچنین به نقش والدین در انتخاب قصه خوب برای کودکان اشاره کرد و افزود: کودکان با توجه به ویژگی‌های سنی، تحصیلی و بر اساس پاسخ‌هایی که برای سؤالات و کنجکاوی‌هایشان دریافت می‌کنند؛ چگونگی زندگی، افکار و شخصیت خود را شکل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه کتاب به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای تربیتی برای کودکان است، تصریح کرد: توجه به انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و خرید آن می‌تواند زمینه ایجاد انگیزه بیشتر در کودکان برای مطالعه کتاب را فراهم آورد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها