
آیا فیلمهای کریستوفر نولان خیلی بلند هستند؟ این سوالی است که هر بار نولان فیلمی را اکران میکند پرسیده میشود و « اپنهایمر » نیز از این قاعده مستثنی نیست.
نولان در مصاحبه اخیر با Insider توضیح داد: یکی از دلایلی که ممکن است شنیدن دیالوگ در Oppenheimer سخت باشد این است که او از ضبط مجدد بازیگران خود در پس از تولید خودداری میکند.
نولان گفت: «من دوست دارم از اجرای نمایشی که در لحظه ارائه شده است استفاده کنم تا اینکه بازیگر بعداً آن را دوباره بازآفرینی کند. این یک انتخاب هنری است که برخی افراد با آن مخالف هستند و این حق آنهاست.»
نولان از ضبط ADR امتناع میورزد، بنابراین هر صوتی در روز فیلمبرداری به دست می آورد همان چیزی است که در نمایش فیلم قرار میگیرد. این میتواند در فیلمی مانند «Oppenheimer» یک خطر باشد، زیرا دوربین های IMAX مورد استفاده برای فیلمبرداری فیلم به طرز باورنکردنی پرسروصدا هستند، اگرچه نولان گفت که آنها در حال بهبود هستند.
نولان گفت: «پیشرفتهای مکانیکی خاصی وجود دارد، در واقع آی مکس در حال ساخت دوربینهای جدیدی است که حتی بیصداتر خواهند بود. اما پیشرفت واقعی در فناوری نرم افزاری است که به شما امکان میدهد نویز دوربین را فیلتر کنید. در طی 15 سال یا بیشتر که من از این دوربینها استفاده میکنم، این وضعیت به شدت بهبود یافته است. این به شما اجازه میدهد تا صحنههای بهتری را فیلمبرداری کنید که در گذشته قادر به انجام آن نبودید.»
تمام مشکلاتی که برخی از تماشاگران «اپنهایمر» با فیلم دارند، مانع از هجوم تماشاگران سینما به دیدن حماسه بمب اتمی نمیشود. «اپنهایمر» در کمتر از دو هفته اکران از مرز 400 میلیون دلار در باکس آفیس جهانی عبور کرد و این موفقیتی بزرگ برای یک فیلم بیوگرافی سه ساعته که رتبه R است. انتظار میرود اثر تازه نولان در پایان سومین هفته اکران بیش از 200 میلیون دلار فروش داخلی داشته باشد.
نظر شما