جمعه ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
انقلاب اسلامی بر پایه عاشورا به وقوع پیوست/ اربعین یک جریان فرهنگی

آذربایجان‌غربی-وزیر کشور گفت: انقلاب اسلامی بر پایه عاشورا به وقوع پیوست و با اقتدار مسیر خود را ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، احمد وحیدی صبح جمعه در همایش فعالان و موکب‌داران اربعین حسینی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان و گیلان که در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار شد، گفت: امام حسین( ع) نقطه محوری برای جبهه‌بندی بین حق و باطل است و عاشورا و اربعین جریان‌های حق و باطل را به خوبی تفکیک می‌کند.

وی افزود: امروزه دشمن در تلاش است که  عاشورا را کمرنگ کند و در طول سال‌های گذشته، دشمنان فتنه‌های فراوانی را برای رسیدن به این هدف شوم خود طراحی کردند تا مراسم‌های عزاداری را تضعیف کنند که به حول و قوه الهی هر سال شاهد پرشکوه بودن این مراسم و حضور میلیونی مردم هستیم.

وحیدی گفت: اربعین را نباید یک زیارت ساده بشماریم، چراکه یک اتفاق بسیار بزرگ، باشکوه و چه‌بسا تمدن‌ساز است، که جریان جهانی را می‌تواند تحت‌تأثیر خود قرار دهد.

وی گفت: انقلاب اسلامی هم بر پایه و معیار عاشورا اتفاق افتاده و با اقتدار مسیر خود را ادامه می‌دهد و سال گذشته حدود ۷۰ هزار نفر از تمرچین برای زیارت اربعین از کشور خارج شدند و امسال برای ۵۰۰ هزار نفر تمهید شده و زواری از کشورهای دیگر هم از این مسیر می‌توانند عبور کنند.

وزیر کشور ادامه داد: اربعین یک جریان فرهنگی و سیاسی حائز اهمیت محسوب می‌شود و این رویداد برای همه دنیا ارزشمند است، پس هیچ فردی نمی‌تواند مسائل را در این زمینه تک بعدی نگاه کند.

                                                            
امنیت برای حضور زائران اربعین در همه مرزها مهیا است

سردار علی‌اکبر پور جمشیدیان، فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیز در این مراسم گفت: سال گذشته به‌واسطه همکاری مردم و مسئولان شاهد تردد زائرین امام حسین از طریق مرز تمرچین پیرانشهر بودیم و تجربه سال گذشته برای هدایت کاروان‌ها از مرز تمرچین ما را مصمم کرده است تا امسال باتوجه‌ به شرایط و کثرت علاقه‌مندان به اربعین حسینی این مراسم را باشکوه‌تر برگزار کنیم.

وی افزود: تردد زائران از این مرز را یک تجربه بسیار ارزشمند است و  تردد زائران از پنج استان آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، زنجان، اردبیل و گیلان از مرز تمرچین در اربعین امسال هماهنگی‌های لازم صورت گرفته، به‌طوری که زائران کشورهای همسایه مانند ترکیه و آذربایجان نیز امسال از مرز تمرچین عبور می‌کنند.

وی نیروهای مسلح اعم از بسیج، سپاه و قرارگاه حمزه را مسئول امنیت تمرچین و کردستان عنوان کرد و گفت: امروز اگر امنیت و آرامش مثال‌زدنی در سراسر نوار مرزی ایران حاکم است، به برکت خون شهداست.

پورجمشیدیان بیان کرد: به‌واسطه مجاهدت‌های صورت گرفته در این منطقه، امروز در شرایطی از زائران اربعین استقبال می‌کنیم که امنیت کامل در شهرها و روستاها و جاده‌های روستایی به‌خصوص در طول این مرز وسیع برقرار شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها