دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
کارگاه «حال خوش زندگی» به میزبانی مرکز 5 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهواز برگزار شد

خوزستان- کارگاه مهارت رفتار جرأت‌مندی با عنوان «حال خوش زندگی» ویژه اعضای نوجوان دختر مرکز 5 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهواز در در حال برگزاری است.

لیلا رحمانیان مربی مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 5 اهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در اهواز،بیان کرد: کارگاه «حال خوش زندگی» با هدف بالا بردن اعتمادبه‌نفس اعضای نوجوان دختر، تقویت نه گفتن صریح به درخواست‌های نامناسب، یادگیری مهارت جرأت‌مندی و... با حضور لیلا رحمانیان، از امروز به مدت ۸ جلسه برگزار می‌شود.
 
رحمانیان با تأکید بر اهمیت برگزاری این نوع کارگاه برای نوجوانان گفت: با توجه به اینکه نوجوانان مایل‌ هستند هرچه زودتر به جرگه‌ بزرگسالان بپیوندند، ممکن است به اصرار یا تشویق دوستان بعضی رفتارهای اشتباه که به نظر خود آن‌ها، نشانه‌ بزرگسالی است را، تقلید کنند.
 
وی افزود؛ یادگیری مهارت جرأت‌مندی به نوجوانان کمک می‌کند تا علاوه بر آشنایی با شیوه بیان محترمانه خواسته‌ها، احساسات و بهبود عزت‌نفس آن‌ها، قاطعیت بیان مخالفت در مقابل درخواست‌های نامتعارف همسالان خود را تقویت کنند و بر ترس و اضطراب پس از آن غلبه کنند.
 
رحمانیان با اشاره به استفاده از مهارت جرأت‌مندی در سه موقعیت (گرفتن حق، اعتراض کردن و رد کردن درخواست نامناسب) تصریح کرد: اعضا در این کارگاه با سبک ارتباطی پرخاشگرانه، سبک ارتباطی منفعلانه، سبک ارتباطی پرخاشگرانه_ منفعلانه و سبک ارتباطی جرأت‌مندانه آشنا می‌شوند.
 
وی عنوان کرد: نوجوانان دختر در کارگاه «حال خوش زندگی» با ویژگی‌های رفتار کلامی و غیرکلامی، باور افراد در هرکدام از این سبک‌ها، دلایل و نتایج استفاده از هرکدام را خواهند شناخت و «نه گفتن» در شرایط مختلف به شیوه‌های متفاوت را آموزش خواهند دید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها