سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
گروه‌های نویسندگی در شهرستان ابهر تقویت می‌شود

زنجان- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر گفت: تقویت گروههای فرهنگی و هنری مثل نویسندگی و تئاتر از موضوعات مورد تأکید در نقشه مهندسی فرهنگی است.

آیسان صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری در شهرستان ابهر به صورت محله محور تنظیم شده است و در این باره از مشارکت مردمی نیز کمک گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در برش شهرستانی برنامه‌ها مسئله محور اجرا می‌شود، اضافه کرد: در این راستا 60 عنوان برنامه فرهنگی بر اساس نقشه مهندسی فرهنگی استان تدوین شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ابهر گفت: در ذیل اجرای این 60 برنامه پنج مسئله کمبود فضا، مکان و امکان تعاملات مناسب فرهنگی و اجتماعی، تضعیف بنیان خانواده و کاهش جمعیت، ضعف کارکردی موجود در فرهنگ عمومی و کاهش نشاط اجتماعی، غفلت از هویت تاریخی، هنر ایرانی و تمدن اسلامی، کم توجهی به فرهنگ کار، تولید و اقتصاد دانش‌بنیان در برنامه‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

صادقی اضافه کرد: اجرایی شدن نقشه مهندسی فرهنگی استان در شهرستان ابهر با محوریت تحکیم بنیان خانواده و رشد جمعیت، سبک زندگی اسلامی ایرانی با رویکرد جهاد تبیین و افزایش نشاط اجتماعی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در اجرای برنامه‌های فرهنگی از ظرفیت افراد نخبه هم استفاده می‌شود، افزود: شناسایی ظرفیت‌های مردمی فعال در حوزه‌های فرهنگی و هنری، ارتباط مستمر با هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری در انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با آموزش‌های مستمر در راستای ظرفیت شناسی نیز از دیگر اقداماتی است که در اجرای نقشه مهندسی فرهنگی شهرستان مورد توجه است.

صادقی اضافه کرد: تقویت گروه‌های فعال در رشته‌های تئاتر، سرود، نویسندگی و کمک به آنها در اجرای برنامه‌های تخصصی نیز از دیگر اقداماتی است که در اجرای نقشه مهندس فرهنگی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر در ادامه به برنامه‌های مناسبتی این اداره همزمان با ماه محرم اشاره کرد و گفت: نقاله‌خوانی، پرده خوانی، برگزاری نشست‌ نقد کتاب با همکاری کتابخانه‌های عمومی، برگزاری نمایشگاه عکس، برگزاری شب شعر در قالب سوگواره عاشورایی از جمله برنامه‌هایی است که به همکاری انجمن‌های ادبی اجرا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها