دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
آغاز امانت کتاب‌های طرح «در مسیر دانایی بر بال کتاب» در کردستان

کردستان - مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان با اشاره به اضافه شدن هشت هزار جلد کتاب طرح «در مسیر دانایی بر بال کتاب» گفت: کتاب‌های اهدایی این طرح در دسترس علاقه‌مندان و در چرخه امانت مراکز فرهنگی هنری استان قرار گرفت.

حمیدرضا گوهری به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، با اشاره به توزیع سه میلیون کتاب در بین مراکز کشور اظهار کرد: در راستای این اقدام ارزشمند که به همت مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور انجام شد، 90 عنوان کتاب و هشت هزار جلد کتاب و سرگرمی به استان کردستان ارسال شد.

وی با بیان اینکه کتاب‌های اهدایی طرح «در مسیر دانایی بر بال کتاب» به مراکز کانون استان کردستان برای امانت، ارسال شد، عنوان کرد: این کتاب‌ها پاسخ ارزنده‌ای به نیازهای کودکان و نوجوانان درحوزه مطالعاتی است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان ادامه داد: فرایند ارسال این کتاب‌ها پس از تقسیم بندی فوری و با راهنمایی‌های کارشناسان فرهنگی کانون استان کردستان در اسرع وقت در مراکز فرهنگی هنری آماده سازی و ثبت شد و در چرخه امانت مراکز فرهنگی هنری استان قرار گرفت.

گوهری یادآوری کرد: بر همین اساس تعداد 90 عنوان کتاب چاپ اول از تولیدات کانون و 25 عنوان کتاب از سایر ناشران کودک و نوجوان که به تأیید کمیته کتاب کانون رسیده است به کتابخانه‌های مراکز کانون پرورش فکری استان اضافه شد.

وی اضافه کرد: برخی از این کتاب‌ها، برگزیده جایزه کتاب ماه و سال کانون هستند که کانون طبق تعهداتش نسبت به خرید و ارسال آن به استان‌ها اقدام کرده است.

گوهری، توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی واهمیت خواندن از رسالت های مهم کانون برشمرد و افزود: کتابخانه‌های کانون همیشه میزبان مخاطبانی بوده است که به کتاب و کتابخوانی علاقمند هستند.

استان کردستان دارای 21 مرکز ثابت و 3 کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می باشد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها