جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
خاطرات مردمی از حسینیه اعظم زنجان کتاب می‌شود

زنجان- مدیر امور رسانه‌ای و روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان با اشاره به انتشار فراخوان ارسال خاطرات مردمی از دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان گفت: این خاطرات در قالب یک کتاب گردآوری و به چاپ می‌رسد.

مجتبی شهامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: امسال نیز مطابق سنوات گذشته دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان (مراسم هشتم محرم) در قالب یوم العباس با حضور مردم استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز همانند سال‌های گذشته زنجان میزبان خیل عظیمی از عاشقان حسینی از سراسر کشور و سایر کشورهای خارجی خواهد بود، اضافه کرد: برای اجرای هرچه بهتر مراسم عزاداری بیش از ۵ هزار متر از محوطه حسينيه را مفروش خواهیم کرد تا عزادارانی که به صورت خانوادگی در مراسم حضور دارند از برنامه بهره ببرند.

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه در جریان برگزاری این مراسم صحنه‌های زیبایی از دلدادگی عزاداران به امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) خلق می‌شود، تصریح کرد: برای ماندگارتر شدن این صحنه‌ها فراخوان ثبت خاطرات مردمی منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه عزاداران شرکت کننده در این مراسم می‌توانند خاطرات خود را به صورت دلنوشته یا متن کوتاه ارسال کنند، افزود: این خاطرات در قالب کتاب و یا تولیدات چند رسانه‌ای منتشر خواهد شد.

شهامی با بیان اینکه پس از چاپ این کتاب در کتابخانه حسینیه اعظم زنجان مورد استفاده عموم قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: این کتابخانه شامل کتاب‌های عمومی و تخصصی در حوزه امام حسین شناسی است.

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان گفت: کتاب‌های این کتابخانه شامل فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی، کمک‌آموزشی، دانشگاهی و کتاب‌های ویژه امام حسین‌ است. کتابخانه دارای بخش کودک، بخش ویژه محققین و پژوهشگران است.

وی با اشاره به اینکه 6 هزار جلد کتاب در بخش امام حسین‌شناسی کتابخانه حسینیه اعظم موجود است، اضافه کرد: همچنین 42 عنوان نشریه و 158 عنوان منابع دیداری و شنیداری و 2 هزار 651 نسخه در بخش کودک این کتابخانه وجود دارد.

شهامی افزود: با توجه به اینکه کتابخانه حسینیه تنها کتابخانه محل است، استقبال خوبی از آن وجود دارد و به‌صورت میانگین 3 هزار نفر به آن مراجعه می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها