چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
بیان خاطرات شهدا تبیین‌گری در مقابل هجمه‌های دشمن است

لرستان - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در جنگ روایت‌ها باید تبیین‌گری از طریق وصایای شهیدان و خاطره‌گویی خانواده‌های شهدا انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، حجت‌الاسلام محمد قمی ظهر چهارشنبه در اولین یادواره شهدای مداح لرستان گفت: محرم فصل عاشقی و دلدادگی است.
 
وی با اشاره به حُسن انتخاب زمان برگزاری یادواره با آغاز ماه محرم، تاکید کرد: تمجید اصحاب عاشورایی سیدالشهدا باید ایامی باشد که مختص سیدالشهدا باشد.
 
حجت الاسلام قمی افزود: امام حسین (ع) اهل تبیین بوده است و در مناسک مختلف اقدام به روشنگری حق می‌کرد و پس از شهادت ایشان نیز بخشی از بار تبیین حق در واقعه عاشورا بر عهده خانواده سیدالشهدا (ع) بود.
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری که مداح مبلغ اسلام است و مداح اهل تبیین حق است افزود: بعد از شهادت، شهدا، خانواده شهید، مردم و مسئولان نیز باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشند و روشنگری اوصاف شهیدان از سوی خانواده آنها انجام شود.
حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه در جنگ روایت‌ها باید تبیین‌گری از طریق وصایای شهیدان و خاطره‌گویی خانواده‌های شهدا انجام شود افزود: وصیت‌نامه شهیدان همواره بر حجاب و عفاف تاکید دارد و اینک در زمان جهاد تبیین بهترین مبلغ، خانواده شهدا هستند.
 
وی با اشاره به اینکه اثرگذاری شهدا در جامعه ماندگار و با هیچ اقدامی قابل جایگزینی نیست، افزود: مداحان امروز باید با مداحان شهید سنخیت پیدا کنند چراکه آنان با فداکاری و ایثار موجب روشنایی در جامعه شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها