یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
گرامیداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در رادیو ایران

برنامه‌های رادیو ایران در روز ملی ادبیات کودک و نوجوان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ۱۸ تیر همزمان با سالروز درگذشت مهدی آذریزدی، نویسنده و بازنویس خوب کشورمان، روز ادبیات کودک و نوجوان نام گرفته است. روز ملی ادبیات کودک و نوجوان فرصت مناسبی برای آشنا کردن کودکان با کتاب و کتابخوانی است. از همین‌رو برنامه‌های مختلف رادیو ایران در تاریخ ۱۸تیر به گرامی‌داشت این روز می‌پردازند.

برنامه «خانه و خانواده» با حضور حسین ابراهیمی‌مقدم، روان‌شناس از انس و الفت‌دادن کودکان و نوجوانان به مطالعه و اهمیت شناخت کودک و نوجوان از ادبیات می‌گوید. «خانه و خانواده» این هفته به تهیه‌کنندگی زینب برومند و اجرای فاطمه آل‌عباس از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ صبح پخش می‌شود.

برنامه «باغ هنر» که همواره منعکس‌کننده رویدادهای فرهنگی و هنری است در روز ادبیات کودک و نوجوان از اهمیت این روز می‌گوید. «باغ هنر» این هفته به تهیه‌کنندگی عبدالله علایی و اجرای شهاب شهرزاد از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۶ از رادیو ایران پخش می‌شود.

«مستند ایران» ویژه‌برنامه‌ای است که برای این روز تهیه شده و به مرور زندگی مهدی آذریزدی نویسنده و بازنویس خوب کشورمان می‌پردازد. «مستند ایران» به تهیه‌کنندگی عبدالله علایی و اجرای شهاب شهرزاد ساعت ۲۲ پخش می‌شود.

«تالار آیینه» نیز در روز ادبیات کودک و نوجوان كتاب «مغازه جادویی» اثری از «جیمز آر دوتی» را معرفی می‌کند. آغاز این كتاب لحظه پرتنش و پراضطراب جراحی مغز یك كودک توسط جیمز است. او درگیر جراحی مغز یك كودک است تا توموری سرطانی را از مغز او خارج كند؛ اما حین همین عمل است كه ذهن جیمز به دوران كودكی پرفراز و نشیب خودش برمی‌گردد. «تالار آیینه» به تهیه‌کنندگی سعید مبشری و اجرای شهاب شهرزاد یکشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه از رادیو ایران تقدیم علاقه‌مندان خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها